Signia Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 (redigerat) IK Multimedias "Singles" pluggar är ruggigt bra tycker jag. Betydligt bättre än Waves motsvarigheter. Waves One Knob serien som dom skänker bort däremot, uff och fy fan. Dom kan få min begagnade plug-in istället: Redigerat 23 november 2012 av Signia 1
Tegen Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 30 dollar för EZDrummer från Sweetwater var ju ett riktigt bra pris. Tillkommer det något på priset när man beställer en download därifrån? vat på 21% kan tillkomma men tror att det kommer upp innan du betalar.
DigRules Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Har aldrig någonsin varit med om tillägg på avgiften och det ser du när du checkar ut.. det som står på lappen är det du betalar. Det som kan skilja lite från fall till fall är en valutaomvandling som gör några kronor extra.. kan röra sig om en 50 - 100 max vat på 21% kan tillkomma men tror att det kommer upp innan du betalar. Tack för det, skall beställa under kvällen. 🙂
SadamJR Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 IK Multimedias "Singles" pluggar är ruggigt bra tycker jag. Betydligt bättre än Waves motsvarigheter. Waves One Knob serien som dom skänker bort däremot, uff och fy fan. Dom kan få min begagnade plug-in istället: Äckel.
Lundin Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Tack för det, skall beställa under kvällen. 🙂 Bara för ett förtydligande så det köp jag gjorde i förmiddags på c:a 4K blev en växlingsskillnad på c:a 90:- Finns säkert fler men denna valutaomvandlare använder jag innan onlineköp.. Valuta.se
Lundin Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 (redigerat) Var också skeptisk till OneKnob pluggarna men efter att ha lajjat med alla 8 sen i förmiddags kan jag säga att de är rätt coola som inspirationsverktyg på enskilda spår och låter förvånasvärt bra i små till medium doser, framförallt på livlösa VSTi'er och halvfula samplingar.. men ur det andra perspektivet fattar jag inte riktigt vilken målgrupp de tänkt sig för de pengarna de normalt kostar. JoachimE: något för din pluggtestsida på soundcloud? Redigerat 23 november 2012 av Lundin
joachime Postat 23 november 2012 Trådstartare Postat 23 november 2012 Du fick med maserati-bussen också va? Den kan ju vara intressant. Har du kvar filerna?
Lundin Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 (redigerat) Du fick med maserati-bussen också va? Den kan ju vara intressant. Har du kvar filerna? I got alll the Maseratis.. men inte den med hjul på..f@an, lite snålt kan jag tycka. Ska kolla senare om de ligger på andra datorn. Men vet jag vilken du menar? har inte kollat vad paketet innehöll riktigt utan sköt lite från höften när man "sparade" $401.. EDIT: Är det GRP'n du menar? Redigerat 23 november 2012 av Lundin
Tegen Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Tråkigt komplicerat att ladda ner från waves... eller är det bara jag? 🙂
joachime Postat 23 november 2012 Trådstartare Postat 23 november 2012 EDIT: Är det GRP'n du menar? Ja, precis. GRP'n is the buss.
Lundin Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Ja, precis. GRP'n is the buss. The Maserati Bus is in teh mail-låda
Lundin Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Tråkigt komplicerat att ladda ner från waves... eller är det bara jag? 🙂 Nej.. jag har 100Mbit lina och min timer för iofs ganska många pluggar stod på 196 minuter initialt.. och det var m.a.s.s.i.v.t tryck i morse på deras hemsida..
Tegen Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 (redigerat) Nej.. jag har 100Mbit lina och min timer för iofs ganska många pluggar stod på 196 minuter initialt.. och det var m.a.s.s.i.v.t tryck i morse på deras hemsida.. Jag hittar inte ens vart jag ska ladda ner pluggarna. Fick en länk till downloads men där kommer bara den v9 upp. provade ladda ner den o föra över licensen till usb men jag hittar fortfarande inte var jag ska ladda ner pluggarna 😛 sen varenda gång jag klickar på en ny link på deras hemsida så måste jag logga in på nytt, vilket gör det lite jobbigare. Löste det nu. Var bara att installera v9 en gång till o välja vilka plugins. hade lite bortom innan. Installerade innan jag hade fått licensen. Redigerat 23 november 2012 av Tegen
joachime Postat 24 november 2012 Trådstartare Postat 24 november 2012 Gôtt. Då avvaktar jag Slates deal. Förhoppningsvis kan man få med en ilok2 på köpet. Än så länge kör jag med den gamla dongeln som börjar bli full av utgågna demolicenser. Så dumt upplägg att man inte kan ta bort en licens. Waves rea forsätter över helgen.
Larsson Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 $199 för VCC och VTM läste jag nånstans vilket är hutlöst billigt. du menar 199$ styck va?
Wernborg Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Jag hittar inte ens vart jag ska ladda ner pluggarna. Fick en länk till downloads men där kommer bara den v9 upp. provade ladda ner den o föra över licensen till usb men jag hittar fortfarande inte var jag ska ladda ner pluggarna 😛 sen varenda gång jag klickar på en ny link på deras hemsida så måste jag logga in på nytt, vilket gör det lite jobbigare. Löste det nu. Var bara att installera v9 en gång till o välja vilka plugins. hade lite bortom innan. Installerade innan jag hade fått licensen. Hellou. Kom licensen i separat mail lite efter själva downloadlänk-mailet?
Wernborg Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Undrar och Waves affärsidé är att göra kunderna som irriterade som möjligt. Maken till urkass webbsida har jag sällan skådat. 😮
Lundin Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 (redigerat) Hellou. Kom licensen i separat mail lite efter själva downloadlänk-mailet? Du har ingen användning för licensen egentligen när allt sköts via Waves License Center och licensen registreras där när köpet är klart Du ska få en länk till installationsfilen och efter du tankat ned och installerat dina pluggar loggar du på WLC med samma inloggninsuppgifter som till ditt Waveskonto. Genom Licenscentret aktiverar du pluggarna och talar om var du vill ha licensen: på en USB-sticka eller om du ska ha den på hårddisken.. inga koder som skrivs i manuellt. Du ska dock få ett kvitto på vad du köpt för pluggar eller bundles. licensnumret som kommer på ett separat mail finns som sagt redan registretat på ditt Waves-konto. Redigerat 25 november 2012 av Lundin
Wernborg Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Ok.får väl se och det kommer ett mail då. Tack för svar.
cborg Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Det går ju inte att va på det här forumet längre. Nu har jag impulshandlat pluggar för 2000 spänn och tycker jag gjort världens klipp. Trots att jag redan har beställt prylar också. Bara att gräva djupt i spargrisen. En kommer iallafall få en fröjdefull jul, andra ... nja, not so much. Tack för alla bra tips ändå! (antar jag.😄 ) Nån som vet var man billigast får tag i iLok2?
Larsson Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Slate kör någon cyber-monday-deal på måndag, vilket börjat synas redan nu hos div e-handlare, jag är osäker på detaljer och priser men VCC, VTM och FG-X är ruskigt bra grejer. $199 för VCC och VTM läste jag nånstans vilket är hutlöst billigt. För att inte tala om de $145 för bundlen som Joachim tipsade om. yes.. det stämde fint VTM + VCC bundle inhandlad för 199$ tack för tipset 🙂
technic Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 yes.. det stämde fint VTM + VCC bundle inhandlad för 199$ tack för tipset 🙂 Jag slog till i fredags för $149 😉 RIktigt bra pluggar
Claes Holmerup Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 SSL 4000 Collection säljs endast idag för 399 USD (normalt 650 USD). http://www.waves.com/lp/vouchers/ssl.html Har ingen aning om det är bra eller inte, men de som är sugna på Waves-pluggar kan ju ha läge att passa på...
Valle Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 SSL 4000 Collection säljs endast idag för 399 USD (normalt 650 USD). http://www.waves.com...uchers/ssl.html Har ingen aning om det är bra eller inte, men de som är sugna på Waves-pluggar kan ju ha läge att passa på... Prisvärt. Det är nog första gången jag nickar jakande nöjt åt en åtgärd från Waves.
joachime Postat 26 november 2012 Trådstartare Postat 26 november 2012 Jag tycker $69 för hela Maseratibundlen hos http://plugindiscounts.com/ är en bra deal också. Lösenord: mvp
joachime Postat 26 november 2012 Trådstartare Postat 26 november 2012 Sedan vill jag passa på att tipsa om Pluginalliance som förlängt sitt erbjudande om 30 % rabatt på 1-2 pluggar, 50 % rabatt på tre eller flera. Dessutom en voucher (4fbxbf50) på $50 för den som handlar för mer än $250.
Lundin Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 (redigerat) Hehe.. Soundtoys native bundle vore något men nu har jag precis uppgraderat min Goldbundle til Platinum för den $100 dollars vouchern jag fick från Waves.. Hade ju varit smooth att ha sett erbjudandet innan, men priserna på Soundtoys skiljer ju bara $40 ändå mot tillverkarens prajs...hmm.. Handlade du Maserati bundle Mr Lazer? och mailade du för att få den rabatten? EDIT: Mailade honom och kollade precis nu.. Redigerat 26 november 2012 av Lundin
joachime Postat 26 november 2012 Trådstartare Postat 26 november 2012 Ne, det blev annat gott från Pluginalliance istället. 🙂 Hittade ett bra erbjudande från Slate Digital. Handla Trigger EX från Sweetwater för $49. Samma funktionalitet som Trigger Platinum men färre trummor i biblioteket. Går att uppgradera till den större versionen om man vill.
Larsson Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Jag slog till i fredags för $149 😉 RIktigt bra pluggar myket bra pris, synd man missade det låter kalas iaf efter ett par timmars testkörning 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.