Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har precis färdigställt en remix av "Linkin Park - What I've Done" som jag vill lägga upp på min soundcloud. Jag har hört av många att det inte ska vara några problem med rättigheter och så i och med att den inte kommer dra in några pengar osv. Men jag vill vara helt säker på att jag kan lägga upp den. Vad vet ni om detta?

Jag kan inte tänka mig att alla som lägger upp remixer på soundcloud har fått tillstånd från skivbolag och artister, men deras remixer finns ju kvar. Så hur ligger det till egentligen?

Annons
Postat (redigerat)

Om den inte blir godkänd av soundcloud tas den bort, inte så dramatiskt, avaktivera nedladdning för säkerhets skull

Redigerat av Miklo
Postat
Jag har hört av många att det inte ska vara några problem med rättigheter och så i och med att den inte kommer dra in några pengar osv.

Att publicera en låt som du inte har rättigheterna till är knappast oproblematiskt. Du har inte rätt att lägga upp den. Punkt. Om du sen kan komma undan med det är en annan sak.

Postat

De flesta skiter väl bara i det? Och har sen tur att ingen bråkar med dem?

Vad är vitsen för dig att lägga ut just på Soundcloud? Reklam för dig själv som remixare?

Postat

okej jag lyssnar rätt mkt på olika mixar visa har ju över 8 miljoner visningar tack för snabbt svar 🙂

Om jag vill att många ska se nån av mina egna låtar på Soundcloud kanske även jag borde göra en remix av nån Michael Jacksonlåt och ha på samma Soundcloud?

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.