Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena!

Har en halv dum fråga till er som kan!

jag har en liten inspelnings hörna här hemma bestående av:

gearbox line6 ljud kort (där jag kör gurran och mik genom)

sen har jag sequel 3 som inspelnings program.

att skapa trum beat på sequel 3 tar fruktansvärt lång tid ( det e sååå tråkigt!!!) så jag har bestämt mig för att köpa ett digitalt trummset (efter som att jag ändå är trummis ( Millenium MPS-400)

http://www.thomann.de/se/millenium_mps400_edrum_set_bundle.htm.

Hur funkar det att få setets ljud till sequel????

midi kabel fattar jag. kabel in i lådan till setet och sen usb in i datorn, klappat och klart!

men frågan e då: ploppar ljudet bara upp på sequel eller behöver jag nått mer program på datorn,typ ez drummer eller nåt liknande?????

svar på detta skulle uppskattas,så man inte står där med skägget i brev lådan efter att slängt ut 3800 spänn på nåt som inte funkar ändå!

mvh

patrik

Annons
Postat

Om du slänger ut 3800 på ett milleniumkit finns risken att det lik förbannat inte funkar. Nu ska jag inte dissa deras in-house OTC-grejer som Millenium är, men vet inte alls hur den modulen funkar, hur padsen är och vad de är gjorda av, anslagskänslighet och om du kan routa signaler/midinummer som du vill. Men ett kit behöver du, som sedan går via ljudkort eller dator in i Sequel (elller vad du nu kör). Sedan ngn form av trumplugg som triggas av det du spelar på digitalkitet. EZ-drummer som du nämnde är ju tämligen poppis för en billig peng. Tänk bara på att det kan vara kul att få ner latencyn (fördröjningen) hyfsat rejält om du ska spela in just trummor i realtid med ngn instrumentplugg. Jag vet själv att jag märker av en latency på över 8ms roundtrip vid snabba virvlar o.d, så se gärna över dator och ljudkort av den anledningen också i förbifarten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.