Jump to content
Annons

6 inputs till min studio, pre amp/mixer ? osv

Ekstasis

Recommended Posts

okej låter bra! just den där audient ska vara bra för adat också har jag hört, vet inte hur den jämför sig med focusrite

MiCO har samma preampar som ASP008 och jag har haft en ASP008 hemma och testat tidigare, så jag vet att den är kanonbra.

Kan köpas antingen med eller utan ADAT-option.

Dela på andra sajter

Annons

MiCO har samma preampar som ASP008 och jag har haft en ASP008 hemma och testat tidigare, så jag vet att den är kanonbra.

Kan köpas antingen med eller utan ADAT-option.

okej låter ju bra!

Har hört att just focusrite modellen har problem med nätagget, som går sönder efter 2-3 år, och ska tydligen vara väldigt dyrt att fixa om man inte bor i england. Om nu ryktet stämmer ja...och om det är problem dom dras med fortfarande eller om det gäller tigidare produktions batchar.

Dela på andra sajter

hehe joo, det var just dom filmerna som gjorde att jag blev förälskad i DSR 8.

Just det att man kan använda dom så att dom nästan inte färgar alls, från mer extrema inställningar

där man kan använda den som en effekt. Annnars brukar alltid avända pluggar för att t.e.x göra att digitala synthar

låter mer analogt.

finns fler klipp på youtube.

Redigerat av Ekstasis
Dela på andra sajter

har nog mer eller mindre bestämt mig att jag vill ha Phoenix stärkaren 🙂

på andra plats skulle det nog få bli Focusrite ISA 828, men alltså Phoenix stärkaren verkar mkt imponerande,

och framförallt hanterar den transienter bra, och ljud men transienter för mig innebär hög detaljrikedom i soundet.

på sikt kommer jag säkert köpa båda men måste ju börja med en.

Dela på andra sajter

Ake Fuhrberg (oregistrerad)

Har du hittat Phoenix DRS 8 till bra pris nånstans?

Redigerat av Ake Fuhrberg
Dela på andra sajter

Dom här har jag handlat en del av.

Jag tycker dom är bra att ha att göra med. 🙂

http://digitalaudios...udio-drs-8.html

ah ok, men dom flesta svenska butiker matchar priset med tyska butiker numera.

Dom svenska konsumentagarna är ganska så överlägsna, man har möjligthet att reklamera oavsett i 3 år, även om garantin har gått ut t.e.x Sedan

slipper man betala dyr frakt för att skicka på reperation osv då butiken är skyldig att stå för den kostanden.

Dela på andra sajter

Ake Fuhrberg (oregistrerad)

ah ok, men dom flesta svenska butiker matchar priset med tyska butiker numera.

Dom svenska konsumentagarna är ganska så överlägsna, man har möjligthet att reklamera oavsett i 3 år, även om garantin har gått ut t.e.x Sedan

slipper man betala dyr frakt för att skicka på reperation osv då butiken är skyldig att stå för den kostanden.

När det gäller dom största distributörerna med stora lager så är oftast prismatchning inget problem.

Men sen har vi dom små distributörerna med high-end produkter som har varit tydlig mot återförsäljarna att man inte accepterar prisdumpning. De som har ägnat sig åt prisdumpning har i vissa fall förlorat återförsäljarrättigheterna hos distributören.

Prismatchning mot tyska butiker på tex Shure är nog inget problem. Men det blir nog omöjligt på Phoenix Audio skulle jag tro. Men du kan ju alltid göra ett försök.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.