Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej min förra dator har nu lagt av och är i behov av en ny. Kollat runt på lite olika forum och förstått att knåpa ihop en egen är en bra idé om man vill få ut mycket prestanda för lite pengar. Problemet är att jag i princip inte har någon kunskap om datorer överhuvudtaget. Har plockat ihop lite på vad jag tänkte kanske kunde vara bra:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2546289/2012-11-16

Frågade samma fråga på ett annat forum, de påpekade bara att man inte skulle ha "gaming" - prylar i datorn. Jag har ingen aning om vad som är gaming-prylar och inte, och inte heller vilka delar som passar ihop etc.

Skulle inte någon kunna vara jättesnäll och utgå från min lista och byta ut de delar som borde bytas ut, och kanske lägga till eller ta bort någon del som behövs/inte behövs? Försök gärna hålla priset nere så att det inte blir så mycket dyrare.

Datorn är till för musikproduktion och ska inte spelas på eller något annat som kan vara krävande.

Kan vara bra att säga att jag äger ett externt ljudkort och en extern hårddisk.

Jag skulle också gärna kunna använda två skärmar också eftersom det är så mycket smidigare vid mixarbetet men om det blir mycket dyrare så skippar jag det.

Annons
Postat

Inet själva skriver

"Asus MAXIMUS V GENE är skräddarsytt för dina gamingbehov. Nu med stöd för 3:e generationens grafikkort och Intelprocessorer levereras en helt ny dimension av prestanda!

Detta moderkort har också ett högkvalitativt inbyggt ljudkort, Supreme FX III. Givetvis finns även stöd för både SLI och Crossfire."

Sen vet jag inte hur väl ASUS kort funkar numera. Jag hade ASUS och det bara jävlades, köpte Gigabyte och sen har Cuabse snurrat utan problem, men som sagt det var några år sedan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.