Jump to content
Annons

Bouncad låt får sämre kvalité

Recommended Posts

Craln (oregistrerad)
Postat

Hej!

När jag vill göra mashups eller edita något i en redan färdigproducerad låt uppstår uppstår en "försämring" av ljudkvalitén när jag sedan väljer att bounca den

som 320 Wav. ( vill tillägga att ofta måste jag gå in och justera beatgridsen och väljer då Pro i Warp delen eftersom Beat brukar bli hackig)

När jag väl bouncat filen och sedan lägger den bredvid orginalet, både ser och hör jag en försämring i ljudkvailten. Oftast är ljudet även lite lägre i den bouncade versionen trots att jag inte rört mastervolymen eller kanalens volym..

Hur ska jag göra om jag inte vill ha en ljudförsämring när jag bouncar mina mashups/edits?

Tacksam för svar/ Carln

Annons
Craln (oregistrerad)
Postat

oj, skrev fel menar 32 bit wav

Postat

Du menar att en låt som du warpat inte låter lika bra som originalet. Nej, blandar du in time stretch kan jag garantera att ljudet påverkas.

Postat

Så fort ljudfilen warpas så förändras och i vissa fall berorende på ljudfil självklart försämras den, bocka ur warp-knappen så fåru din originalljudfil med samma kvalité, så fåru masha sönder den hur mkt du vill

Craln (oregistrerad)
Postat

Ok tack så mycket för svaren!

Om man nu ändå måste warpa de, finns det något som man bör tänka på för att minimalisera påerkan på ljudkvalitén?

• 2 veckor senare...
Postat

Är det för stor skillnad mellan spåren i BPM kan du sänka ena och höja andra. Meröver kan tajma det manuellt genom att klippa ena spåret passande. Inte mycket mer du kan göra. Om det blir en jobbig kontrast mellan spåren kanske du kan testa lägga lite bitcrush på den som låter bättre? Sannolikt har dina spår helt enkelt för stor skillnad i bpm.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.