Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo,

Tänkte bara visa en låt jag producerat som jag själv är väldigt nöjd med soundmässigt. Detta är även första mixen jag har gjort på mina ns10or och själv är jag väldigt nöjd med både mixen och monitorerna. Det har blivit 100x lättare att mixa bas-gitarr relationen med ns10orna och tycker jag fått till det bra här.

Hoppas ni gillar det 🙂

/ Mvh Christian

Annons
Postat

Det har blivit 100x lättare att mixa bas-gitarr relationen med ns10orna och tycker jag fått till det bra här.

Det var precis det enda jag hade kritik om. Jag tycker basen är för låg. 😕

F ö så låter det kanon 🙂

Postat (redigerat)

Det var precis det enda jag hade kritik om. Jag tycker basen är för låg. 😕

F ö så låter det kanon 🙂

haha jao.. fegade nog lite där tyvärr och det var ju trots allt första mixen på Ns10orna. Ska spela in platta med dem i februari kanske korrigerar det då för denna låten skall med och även masteras om 🙂

Redigerat av crillemannen
Postat

Ja saknade inte botten, kanske att jag saknade just elbasen som instrument i ljudbilden lite. Men överlag en skitbra mix som vanligt från dig. Sången tyckte jag lät aningen nasal och stack till en aning i mellanregistret. Sjöng sångaren på så vis att du hade lite att jobba med där, eller har du dragit på lite på eq:n runt 2-3khz? Trycket finns där och huvudet gungar upp och ner så thumbs upp!

MVH

Anders

Postat

Kan bara le!!!

Bra jobbat Crille!

Gillar framför allt att du vågar gasa på med överhäng och hihat.

Har du mastrat oxå?

Piiiz och klapp på axeln!

/Crunch'

Tackar!!! YEs jag har masterat men det skall skickas iväg när plattan är klar 🙂

Ja saknade inte botten, kanske att jag saknade just elbasen som instrument i ljudbilden lite. Men överlag en skitbra mix som vanligt från dig. Sången tyckte jag lät aningen nasal och stack till en aning i mellanregistret. Sjöng sångaren på så vis att du hade lite att jobba med där, eller har du dragit på lite på eq:n runt 2-3khz? Trycket finns där och huvudet gungar upp och ner så thumbs upp!

MVH

Anders

Jo trycket finns ju där som du säger men lite väl lite mids just på basgitarren, men basen i säg hade sådant där typ Nickelback ljud alltså JÄKLIGT mcyket botten och inga mids haha. Sången tycker jag själv ligger perfekt i mixen, kanske smaksak lr för att vi lyssnar på olika system?

Postat

Låter hur bra som helst! Bra tryck! 🙂 Kul att höra någon som vet hur man mixar i NS10.. Har själv ett par. Otroligt vasst mixredskap som verkligen avslöjar vad som händer i övre midden.. Dock är de inte de mest njutbara monitorerna att hellyssna i.. Vad har du för huvudmonotorer då?

Postat

Sången ligger perfekt i mixen. Inget att störa sig på. Den stack ut ytterst lite i övre mellanregistret ibland bara. Men det va inget som störde direkt. Och visst lyssnar vi på olika system, ock så är jag inte van vid att det sticker till där när jag lyssnar på annan musik i detta system. Men det va ytterst lite som sagt och kanske inget att bry sig om när man ser till helheten.

MVH

Anders

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Låter riktigt bra och en riktigt bra låt. 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.