Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena,

Har skaffat mig ett M-Audio Profire 610 vilket jag nu har försökt att få igång sedan igår.

Jag har en iMac 21.5" med ca två år på nacken som jag försöker driva det med. Operativ OS/X 10.6.8.

Jag får upp detta meddelande oavsett vad jag försöker med: "No M-Audio Profire device could be found"

Har försökt följande:

Testat olika drivrutiner 2.3.1 / 2.3.2 / 2.4.*

Testat olika kablar

Reparerat skivbehörigheter

Gjort säker uppstart

Nollställt SMC

Nollställ PRM

Testat kortet hos en kompis - Där fungerar det klanderfritt.

Någon som har ytterligare idéer om vad jag kan prova? Eller någon som sitter på ett motsvarande ljudkort med USB som kan tänka sig att byta?

/Marcus

Annons
Postat

Har sett att vissa haft problem med fw 400/800. Använder du någon adapter, eller är det bara en fw-kabel från datorn (400) till ljudkortet (400)?

Postat

Har sett att vissa haft problem med fw 400/800. Använder du någon adapter, eller är det bara en fw-kabel från datorn (400) till ljudkortet (400)?

Gällande kablar har jag provat en fw 800(9pin)/400(6pin)-kabel samt en adapter fw 800(9pin)/400(6pin) tillsammans med en fw400 6->6pin-kabel. Den senare varianten vet jag fungerade eftersom det var den vi testade hemma hos kompisen.

Postat (redigerat)
Jag får upp detta meddelande oavsett vad jag försöker med: "No M-Audio Profire device could be found"

Har försökt följande:

Testat olika drivrutiner 2.3.1 / 2.3.2 / 2.4.*

Har du även drivrutiner för andra ljudkort från M-Audio (och/eller Avid eller Digidesign) installerade? Redigerat av Linus
Postat

Har du även drivrutiner för andra ljudkort från M-Audio (och/eller Avid eller Digidesign) installerade?

Nej , det är det första ljudkortet som denna iMac fått se.

Kan det bli bättre om man uppdaterar tiil Mountain Lion tro? Har det bättre drivrutiner för Firewire?

Postat

Kan det bli bättre om man uppdaterar tiil Mountain Lion tro? Har det bättre drivrutiner för Firewire?

Har lite svårt att tro det, men vet inte med säkerhet.

Kör din kompis ML? Där kortet funkade.

Postat

Har hört mig för lite på andra håll också, och eftersom det inte ens visar sig som en okänd enhet under FireWirefliken i Systeminformation så känns det inte fullt ut som ett drivrutinsproblem, snarare hårdvaruproblem, dvs då med mitt FW-interface på Macen som aldrig tidigare använts :|

Det är väl om en installation av ML skulle nollställa drivarna för FW på något sätt som skulle kunna få det att sparka igång, men det känns långsökt.

Men ja, han använder ML på sin burk.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.