Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett focusrite scarlett 2i2. Jag undrar om jag kan sampla saker som kommer från ett hörlursuttag (på bandspelare osv) in i mikrofoningången. Tacksam för hjälp.

Annons
Postat

Hörlursutgången har ett slutsteg som är gjort för att driva högtalare, så det är fel nivå och fel impedans. Väldigt olämpligt, med andra ord.

Möjligen kan det funka om du tar in det på en lineingång istället, men det är inte heller riktigt bra, även om det är bättre än mikrofoningången...

• Gilla 2
Postat

Tack för svar. Hur ska man göra för att sampla saker ur liknanade medium? Vill även kunna sampla från super nintendo (composite kablar).

Postat

Använd inte hörlursutgång, använd linjeutgången. På baksidan av kassettdäck, och även på Super Nintendo, hittar du Line out.

Postat

Tack för svar. Jag hittar RF out. Men hur är det tänkt att jag ska läsa in informationen i datorn?

Postat

Nej men jag har en som heter "Multi out". I den sitter en klassisk sladd med röd/vid/gul kabel som kan kopplas i scart osv.

Postat

Nej men jag har en som heter "Multi out". I den sitter en klassisk sladd med röd/vid/gul kabel som kan kopplas i scart osv.

Röd, vit och gul? Det brukar nog vara höger, vänster - och så den gula är kompositvideo, så använd röd och vit, så bör det vara lineutgångar med ljudet. 🙂

Postat

Ja. Så jag ska behandla signalen som en mikrofon? In genom nån convertor och in i preampen?

Postat

Ja. Så jag ska behandla signalen som en mikrofon? In genom nån convertor och in i preampen?

Nej - inte som mikrofon, utan det ska in på lineingångarna, alltså Telekontakterna som finns i mitten av combokontakterna som är både XLR och Tele.

Du behöver två adaptrar från RCA till Tele för att få in det till ditt ljudkort.

Postat

Tack för alla svar. Min micar kopplas alla in med vanliga telekontakter. Trodde inte det var någon skillnad mer än i passform. Så det jag ska köpa är: 2x RCA -> 3.5 mm tele -> 3.5 mm tele -> 6 mm tele?

Postat

Intressant. Läser i manualen och det du säger verkar stämma. Och tänkte inte riktigt efter när jag skrev antar jag för ser ju nu att min ena mic har xlr. Tack för era svar. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.