Jump to content
Annons

Cubase 7 - syntar.


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Har använt Cubase i massor av år. Kan inte minnas att dom medföljande syntarna uppgraderats eller förbättrats i sig från en Cubase-version till en annan. Bara att helt nya versioner av dom kommit ut, som Hypersonic, Virtual Guitarist osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

HalionSonic (som ersatte Halion One redan i C5, har jag för mig - eller om det var i C6) är betydligt bättre än Halion One.

Prologue har jag aldrig använt, så där har jag ingen aning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppdaterade till 6.5 då fick man med Retrolouge och Padshop.

Jag använder Retrolouge i nästan varje produktion jag gör idag. Framför allt när jag arbetar

med elektroniska stycken. Den låter riktigt, riktigt bra och har ett djup som många vst syntar saknar, tycker jag.

Väldigt lätt att skruva på också.

Padshop är också väldigt intressant. Uppdaterade precis till Padshop Pro.

Jag tycker den låter väldigt "speciell" och jag använder den nästan uteslutet till ambient/chillout produktioner.

Det är helt klart 2 av Steinbergs bästa vst syntar. HalionSonic SE som följer med använder jag sisådär ofta.

Man kan inte göra så mycket mer med den än ladda ljuden som följer med och personligen är dom ingenting för mig.

Vissa e-piano och orgelljud är OK.

Är väldigt sugen att köpa Halion 4 också 🙂

Tycker helt klart att Cubase har fått mer och bättre medföljande instrument än tidigare versionen. Även effekter.

Grove Agent One använder jag också väldigt mycket som trumsampler.

Det enda Cubase egentligen saknar är en riktigt bra medföljande vst sampler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...