Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hemmastudion byggs på vidare. Måste skaffa mig en ordentlig kondensatormick som ska passa ljudet i min Martin OM-28V ackegura. (det är alltså ingen dreadnought)

Och att den ska funka skitbra till sång! Det är kanske är sång som är viktigast i detta fall.

Jag hade tänkt skaffa mig lite prylar i usa nu och har ett kapital på $600 att lägga ut på mikrofoner (eller mikrofon!)

(kolla in www.musiciansfriend.com)

Mickar jag funderat på är Blue baby bottle, kanske någon Röde?, Audio Technica. Har ni några bra tips eller?

Jag har ju heller ingen proffsstudio. Håller på att skaffa mig en grym dator med ett EMU 1820kort. Har en liten blå presonus 1kanalig rörpreamp som jag tycker låter kanon. (fler preamps kommer jag att skaffa någon gång i framtiden)

Eftersom jag inte har så bra grejer kan väl heller inte mikrofonerna "arbeta" på det sätt som de är kapabla till. Jag har egentligen också bara 2st sm57or och ett gäng sm58 kopior. Så mickar behövs ju alltid. Vet inte riktigt vad jag ska satsa på bara.

FROSSA FRITT FÖR $600! 😱

(åker den 24 mars, och då måste jag veta vad jag ska ha... Så lite bråttom är det) 🙂

Annons
Postat

Jag skulle nog rekomendera AKG C2000B. Den funkar bra till alltmöjligt och är heller inte så dyr. Ca 3000:- ny. Beggad för runt 1800:- kanske...

Postat

du har inte gjort någon test på en sennheiser md-421? Skulle vilja hör en sådan också. Måste säga att jag blev grymt imponerad av Behringer ECM8000.

Gillar Milab LC-25 och Generis GC-1 också.. var hittar man sådana?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.