Jump to content
Annons

Hjälp med Oskar Linnros/Daniel Adams-Ray beat/sound!

Recommended Posts

Postat

Tjena! Jag måste få veta hur Linnros och Adams-Ray får till sina beats/trummor! Oskars låter rätt så akustiska så jag misstänker att han kör med live trummor, men Daniels låter som om de är plockade från något sample bibliotek. Är det någon som har koll och som kan rabbla upp några sample bibliotek som passar genren? Skulle hjälpa mig grymt mycket!

Annons
Postat

Jo det kanske det finns, men det skulle vara kul med egna trummor!

Postat

Jag är säker på att du kommer hitta samplingar som passar i dina bibliotek. Oskars produktioner doftar ju lite 60-talssoul (tycker jag) så kolla igenom dina loopar efter liknande grejer. Om du vill dra åt Daniels håll kan man nog blanda in mer elektroniska trummaskiner.

Postat

Ok, jag ska se efter! Har du några tips på trummaskiner för att få till det där Daniel Adams-Ray soundet? 🙂

Postat (redigerat)

Kollade lite snabbt på tuben nu och på flera av låtarna känns soundet väldigt akustiskt men genom en lofi-effekt + att någon låt lät om en kombo med nån gammal Beakbeat-loop ovanpå... Typ köp EZ-drummer och filtrera som en tok + leta rätt på gamla Polestar Magnetics (kan även ligga på deras efterföljande labels: Soundsgood eller E-Lab ) Xstatic Goldmine 1 - 4.. där finns allt gammalt junk du kan önska dig.

Bor du i Stockholm så har 4Sound på Folkungagatan en hel trådkorg med gamla samplingsskivor för runt 100:- styck, en del är i gamla AKAI formatet som de flesta moderna mjukvarusamplarna läser rakt av ( Kontakt och Halion )

Lycka till

Redigerat av Lundin
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.