pme (oregistrerad) Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Som jag redan skrev tidigare, alla versioner som släpps brukar vara rejält buggiga. Vill man slippa problem ska man inte uppdatera när de släpps. Och den här är buggigare än normalt även för att vara .0. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Och den här är buggigare än normalt även för att vara .0. Vad kör du med? W7?W8? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Vad kör du med? W7?W8? OSX 10.7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Efter att ha läst lite i diverse problemtrådar så avaktar jag nog med att uppgradera tills vidare. Kanske allt elände är åtgärdat om ngt. halvår? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Starsailor Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Hur lång tid brukar det ta på ett ungefär för att de värsta barnsjukdomarna ska vara åtgärdade? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 (redigerat) De värsta krascherna brukar försvinna ganska snabbt. Andra buggar kan vara kvar mycket länge. Det verkar vara två uppdateringar som kommer snabbt efter nyår. Sedan kommer nuendo. Och min erfarenhet så brukar cubase vara ganska stabil när motsvarande proffs versionen av nuendo släpps. Redigerat 8 december 2012 av pme Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Evil_E Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 (redigerat) Har kört ca en dag nu och det är framför allt mixern som buggar rent visuellt, men inga projekt av de ca 30 jag testat (6.5 projekt) har låst sig, i ett par projekt har den inte hittat nån VST historia men tycker den funkar ok för att vara en 1:a version. Kör W7. Fönsterhanteringen är ju ljusår bättre än 6.5 där man kunde bli galen imellanåt 🙂 Laddningen av projekt är betydligt snabbare och 1:a kallstarten av Cubase är snabbare än tidigare också. Jag är rätt nöjd måste jag säga! Redigerat 8 december 2012 av Evil_E Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 8 december 2012 Dela Postat 8 december 2012 Det är visst så illa att de släpper en 7.0.1 redan den 19 dec. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 (redigerat) Hm, i äldre versioner har man i mixer kunnat välja "e-symbolen" på tex masterkanalen. Hur gör man motsvarande i sjuan? Vill ha det "större" eq-fönstret etc. Vanliga spår/kanalers "e" kommer man åt via arranger-fönstret men där finns ju inte masterkanalen Redigerat 9 december 2012 av ONSatan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 Det är visst så illa att de släpper en 7.0.1 redan den 19 dec. Varn hittar du den informationen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 Varn hittar du den informationen? Steinbergs support forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 Steinbergs support forum. Hittar inte. Kan du tänka dej att länka? Tänker köpa programmet, och vill ha koll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 Hittar inte. Kan du tänka dej att länka? Tänker köpa programmet, och vill ha koll. https://www.google.c...?q=cubase+7.0.1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 https://www.google.c...?q=cubase+7.0.1 Tackar. Insåg inte att det var den där WaveLab-grejen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 Tackar. Insåg inte att det var den där WaveLab-grejen. Svårt med data? https://www.steinberg.net/forum/viewforum.php?f=179 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 9 december 2012 Dela Postat 9 december 2012 Svårt med data? https://www.steinber...forum.php?f=179 Nä. Tycker dock att Cubase forum ser väldigt slutet ut jämfört med Cacewalk forum som jag har varit inne på eftersom jag har Sonar x1. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Trial version? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cborg Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Tack till alla som testat och kommenterat. Väldigt intressant, både plus och minus. Någon som testat den nya Remote Controller-funktionaliteten för VSTs? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Tackar. Insåg inte att det var den där WaveLab-grejen. Vilken är den grejen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
-CM- Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 (redigerat) Jag provkörde min C7:a igår med ett gammalt projekt med c:a 16-18 audiokanaler (ingen MIDI) som jag höll på med och som funkade fint i 6.5 Först i 32-bitsläget, då funkar det några sekunder innan det börjar hacka. Sedan i 64-bitarsläget och då kraschar C7, så snart jag öppnar projektet. Jag kör på C7 på en iMac med Mountain Lion och har ett Steinberg MR816 CSX-ljudkort. Det har alltid rullat fint med tidigare versioner, så det ordnar sig säker i första uppdateringen. Redigerat 11 december 2012 av -CM- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Vilken är den grejen? Den här, tror jag. Jag kanske blandar ihop det. Var på sidan hittar man cad Steinberg skriver om uoodateringar? Detta är i forum. http://www.steinberg.net/en/newsandevents/news/newsdetail/archive/2012/12/07/article/windows-8-patch-for-wavelab-2199.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Det finns en kategori som heter News and Events. Kan det vara vad du söker? http://www.steinberg.net/en/newsandevents.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Det finns en kategori som heter News and Events. Kan det vara vad du söker? http://www.steinberg...sandevents.html Jo där står det. Tycker att det är lite konstigt att dom inte har en särskild sida för sånt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannew Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?f=179&t=29982 :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 http://www.steinberg...p?f=179&t=29982 :-) Tack, men jag tycker fortfarande att det borde finnas en egen sida för uppdateringar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannew Postat 11 december 2012 Dela Postat 11 december 2012 Håller med....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 12 december 2012 Dela Postat 12 december 2012 Är det någon som har Cubase 7 manualen som pdf som kan lägga upp den så man kan tanka ner den på något sätt ? Steinberg har inte lagt upp den på sin support/download/cubase 7 sida. Det går bra att PM:a länken om ni inte vill lägga den i forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 12 december 2012 Dela Postat 12 december 2012 Men lägg den gärna i forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 12 december 2012 Dela Postat 12 december 2012 (redigerat) har inte den här. men, borde det inte funka att installera sjuan via "off-line installern" och sen gå till mappen med PDF-filen? (kommer givetvis inte kunna starta Cubase men ni kommer åt manualen, tror jag) Redigerat 12 december 2012 av ONSatan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 12 december 2012 Dela Postat 12 december 2012 har inte den här. men, borde det inte funka att installera sjuan via "off-line installern" och sen gå till mappen med PDF-filen? (kommer givetvis inte kunna starta Cubase men ni kommer åt manualen, tror jag) Menar du ladda ner själva programmet på 315 mb? På Steinberg net skriver dom om Core installer. Är det samma sak? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.