Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Då lånar jag tråden också och ställer frågan

Hur uppgraderar jag?

Har Cubase 4 med dongle. När jag köpte det kommer jag ihåg att det fanns något som hette Mi7, som hade hand om uppgraderingar för svenska användare.

Kommer här framöver att uppgradera till 6.5:an, men vart vänder jag mig? Till Steinberg direkt? Vad behövs? Vill minnas (har den inte framför mig) att det sitter en nyckel/serial på kartongen ...

Redigerat av Frekvens
Annons
Postat

Då lånar jag tråden också och ställer frågan

Hur uppgraderar jag?

Har Cubase 4 med dongle. När jag köpte det kommer jag ihåg att det fanns något som hette Mi7, som hade hand om uppgraderingar för svenska användare.

Kommer här framöver att uppgradera till 6.5:an, men vart vänder jag mig? Till Steinberg direkt? Vad behövs? Vill minnas (har den inte framför mig) att det sitter en nyckel/serial på kartongen ...

När du uppgraderar får du inte med någon nyckel utan du använder den du har.

CUbase kan du nog köpa i vilken musikaffär som helst

Postat

Stämmer bra. Du kan köpa uppgradering hos vilken handlare som helst. Det ligger en aktiveringskod i kartongen, som du använder för att ladda ner den nya licensen till din nyckel. Den nya licensen ersätter den gamla men gäller även för gamla versioner.

Se också till att uppdatera till senaste eLicenser-drivern: http://www.elicenser.net/en/ .

Glöm inte heller att registrera dig och dina program på mySteinberg-inloggningen.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jäpp uppdatera eLicensern först av allt innan du börjar installera uppgraderingen.

Postat

Hmm.. det kan vara såhär; att Cubasekartongen som har stått i tryggt förvar hemma hos mina föräldrar, i det garage som en gång användes som studio, kan ha slängts av en städande förälder. Väldigt tråkigt. Det betyder såklart att min produktnyckel gått förlorad... Går det att kontakta Steinberg och påvisa att programmet är mitt, med t.ex eLicensen på något sett? Annars tar jag helgen och går skallgång i garaget...

Postat

Licensnumret som finns på lappen i kartongen, är värdelös efter att du en gång har aktiverat den, så det kvittar. Din licens ligger på USB-nyckeln efter det, så det är inga problem.

I kartongen med uppgraderingen ligger det en sådan lapp med licensnummer som du använder för att hämta den nya licensen till USB-nyckeln.

Postat

Tack Claes! Räddade min dag! =) Nu har du förhindrat ett litet "ääh det var väl inte hela världen gräl" med skyldig förälder 🙂

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.