Jump to content
Annons

Någon som har UAD-2 satellite?


red_house_painter

Recommended Posts

har tittat en del på uad sen tidigare men har först nu fattat att det finns en firewire-variant! hade först funderingar på att sälja mitt apogee ensemble för att köpa apollo. (kanske säger någon att jag ska göra det ändå??)

hur som, jag har en imac som jag gör allt med. men nu är jag lite sugen på att skaffa ett uad-2 men sen tar det lite stop.. det finns lite olika varianter såsom

satellite duo

satellite quad

och sen duo custom och duo quad.

jag är kanske inte i behov av quad eftersom jag och inte behöver köra järnet på pluggar.

det jag inte kan förstå på deras hemsida är att ifall man köper custom får man 3st valfria plugins. hur väl stämmer påståendet?? jag minns att när uad kom så fick man handla för de dollares man hade på konto. och dessa nya plugins varierar en hel del i pris. tex är jag intresserad av en ampex mastering tape som kostar 350. sen finns det en little labs vog som bara kostar 150. så jag undrar ifall det verkligen är helt valfria plugins eller om det bara gäller några stycken?

kan man sen köpa till nya plugins om man väljer den enkla varianten? och även följdfrågan... är det bättre att skaffa apollo om man vill leka med uad eller funkar det med satellite??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har Satellite (Duo) och det bästa är att man kan köpa

alla pluggar till alla kort. Jag bytte in ett Uad-1

och alla pluggar jag hade där funkar på Satelliten.

Vilket kort du väljer beror ju lite hur mycket pluggar

du vill köra, och vilken budget du har.

Jag kan köra hyfsat mycket pluggar på mina projekt,

men det är svårt att jämföra, då olika Uad-effekter

kräver lite olika processorkraft.

Hade jag haft råd hade jag valt ett Quad-kort.

mvh/Peter

Edit: meningsbyggnad

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...