Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Skaffade Pro Tools 10 förra veckan, och märker att det har lite av en inlärningskurva. Skulle uppskatta lite hjälp 🙂

Så, jag har alltså ett gäng .wav-filer med samplade trumljud som jag vill använda. Problemet är att jag inte har någon aning om hur jag ska gå tillväga för att få in dessa ljud i Pro Tools på ett smidigt sätt. Jag antar att vad jag vill göra är att mappa trumljuden till tangenterna på min midikeyboard, och sedan mata in och redigera med MIDI-editorn. Hur gör jag detta? Eller borde jag göra på något annat sätt?

Tack!

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Man skulle väl kunna importera ljuden i Pro Tools sampleplayer Structure (och mappa upp de på keyboarden där). Osäker hur man gör då jag inte använder den på det sättet själv, kör BFD-

trummor.

Finns säkert någon "Import"-funktion eller "Drag-and-Drop"-funktion, nån annan som vet?

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Postat

Tips! kolla in www.protoolsvideos.se

Är själv nybörjare på Pro Tools och protoolsvideos.se har blivit min bästa vän. En kanon sida.... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.