Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Tänkte byta hals på Samicken till en stratahals (lönn) och vill ha lite tips! Den ska vara 44mm bred och 56mm i halsfästet samt kunna sjustera dragstången uppe vid huvudet!

Vad finns det?

Mvh // Neosus

SamickValleyArtCustom.jpg

Annons
Postat (redigerat)

Låter brett för en strata-hals? Warmoth kan jag annars rekommendera, kostar inte så fasligt mycket om man inte ha massa extra lull-lull. Beställde min strata-hals därifrån och valde alla måtten själv, custom custom 🙂 Blev väl runt 2500:- totalt inklusive frakt o tull.

EDIT: Du hänger på gitarrforumet nu oxå ser jag? 🙂 Hehe

Redigerat av Limpan
Postat

Låter brett för en strata-hals? Warmoth kan jag annars rekommendera, kostar inte så fasligt mycket om man inte ha massa extra lull-lull. Beställde min strata-hals därifrån och valde alla måtten själv, custom custom 🙂 Blev väl runt 2500:- totalt inklusive frakt o tull.

EDIT: Du hänger på gitarrforumet nu oxå ser jag? 🙂 Hehe

Jo strata är väl runt 42 vanligtvis. Den som sitter på nu är 44. Alternativt är väl att byta till tjockare band. Ah... jag vet int va ja ska göra.. 😄

Jag kikar runt på warmoth och det verkar ändå vara bra grejjer där? Har hittat en del halsar som faller mig i smaken..

*Beslutsångest*

Postat

Nut Width 1 11/16" väl är ca 42,8mm. Kan funka om halsen är tjock men känns ändå som att man vill ha lite bredare. Hos Warmoth är dom flesta halsar 10-16" Compound och det är väl rätt så tjockt?

😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.