Jump to content
Annons

Någon som har koll på Schecters modeller?

Recommended Posts

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Nu är jag sångare och inte gitarrist men jag känner att jag måste ha en lite bättre elgura hemma i studion så att jag kan klura ihop lite nya riff till våra låtar.

Jag har kollat runt en del och eftersom att vår gitarrist spelar på ESP gitarrer så är ett krav från min sida att guran ska vara utrustad med EMG 81/85.

Efter att ha provat några Schecter guror så känns det som att det är rätt märke för mej, men när jag söker efter vilken modell jag ska ha så har jag upptäckt att både Thomann och andra har skrivit fel på specarna på sina hemsidor.

På en del guror står det EMG på besrivningen men Seymor duncan nere i specen.

Så till min fråga: Vilken av Schecters modeller som är utrustade med EMG 81/85 är billigast och enligt er bäst i förhållande till pris.

Har sneglat lite på LTD också men inte riktigt gillat känslan...., en röd schecter damien elite känns just nu som en favorit.

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Hellraiser har ju alltid EMG och de brukar finnas till bra pris

Postat

Det visste jag inte, men Damien elite är ju en hel del billigare så jag sneglar mest åt den, men sen har dom ju fler modeller som jag inte har nån koll på alls.

Postat (redigerat)

Den här känns ju som att man får mycket för pengarna

http://www.ordermusi...-see-thru-black

Menäven här står det fel nånstans, EMG i beskrivningen och SD blackouts i specen.

Vad skiljer förresten EMG 81/85 mot SD blackouts rent ljudmässig?

Redigerat av sadomachine
Postat (redigerat)

EMG 81/85 är det som sitter på den så det är skrivfel hos ordermusic! Schecter har bra kvalité på sina gitarrer. Hur denna är har jag dock ingen aning om men tror att det är lätt värt dom pengarna. Provspela om du har möjlighet.

Edit: Sorry läste inte ditt första inlägg ordentligt... Du har ju spelat på en massa redan så... Köp den där du. Du blir int besviken.

Mvh // Schecterägare

Redigerat av Neosus
Postat

Nu har jag inte provat så många som jag skulle önska, Musikcentralen här i växjö har några stycken hemma men antingen är det fel modeller eller så har dom svaj, vilket är helt bortkastade pengar på mej....

Vilken modell har du Neosus?

Postat

Varför är det ett krav med EMG bara för att bandpolarn kör ESP?

För att få ungefär samma ljud som med hans guror...., vi har spelat in med emg i rätt många år nu.

Postat

Schecter Blackjack har Seymour Duncan Active Blackouts men då får du lägga på typ 3000 på priset av Damien och det tycker inte jag är riktigt värt då det i stort sett är samma gitarr..

Die Hard (oregistrerad)
Postat

För att få ungefär samma ljud som med hans guror...., vi har spelat in med emg i rätt många år nu.

Det är ju bättre om den andra gitarristen har andra micar.

Postat (redigerat)

Tycker det låter som en trist idé att försöka få samma ljud?!? Jag körde 59:or på min SG en gång i tiden när vi körde Metal och det kompletterade den andra gitarristen rätt väl som körde Emg. Nu var ju detta på nittiotalet visserligen med inspiration från bla. Pantera, Slayer m.m.

Har dock spelat in diverse "hårda" band med blandad kompott vad det gäller mickar och jag tycker inte att man automatiskt hittar rätt bara för att det sitter Emg på gitarrerna.

Redigerat av Bullerbyn
Postat

Inte så jag menade, jag är som sagt sångare och inte gitarrist, men jag vill kunna få till det rätta Violent work of art soundet med min egen gura hemma, jag är alltså inte någon andragitarrist.

Dessutom gillar jag EMG soundet.

Postat

Jag är inte så säker på att du ens kommer kunna höra skillnad på aktiva och passiva mickar i en mix...

Men väl när man sitter och över själv, vilket kan vara mer eller mindre inspirerande. Sedan är det inte säkert att de mikar som låter bäst när man sitter och spelar själv låter bäst i ett bandsammanhang.

Vidare ang. Schecter; Minns från Gitarrforum att Desecrated (som sporadiskt skriver även här) hyllade deras stock-mikar som de bästa på marknaden.

Postat

Men väl när man sitter och över själv, vilket kan vara mer eller mindre inspirerande. Sedan är det inte säkert att de mikar som låter bäst när man sitter och spelar själv låter bäst i ett bandsammanhang.

Vidare ang. Schecter; Minns från Gitarrforum att Desecrated (som sporadiskt skriver även här) hyllade deras stock-mikar som de bästa på marknaden.

Ok, men jag är i vilket fall som helst ute efter 81/85....

Postat

Jag får förhoppningsvis hem en Damien elite nästa vecka som jag kan prova.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.