Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Bandcamp: http://mr-walker.bandcamp.com/

Spotify: Mr. Walker – A day in a storm

Tjopp! Tänkte bara visa ett verk som tagit ett tag att färdigställa men som nu är klart. Syftet är att om någon är nyfiken på hur jag fått till denna platta, så kan man prenumerera på min kanal "Studioerdo" på YouTube, för jag kommer om några veckor att göra en video där jag går igenom hela mixen, likt en tutorial.

Allting är gjort med skitprylar som bl.a. JJLabs mickar till trummor (kostade 1500 spänn på Jam), Supreme CU-1 kinakonding till sång (Gustaf som sjunger vann Musik Direkt och Europafinalen i övrigt - grym kille!), Pearl Export trummor, billig ESP-gura osv. osv. All inspelning, redigering, mixning och mastring har skett i Reaper med gratispluggar.

Det behöver alltså inte kosta för att det ska smaka!

Enjoy.

Annons
Postat

Vilken kul idé! Lyssnade lite på iphonen utan lurar, vad jag kan höra så låter det riktigt bra. Får lyssna mer ordentligt sen. Sympatiskt och intressant att pröva att göra musik med billiga saker och att visa hur ni gör.

Får kolla mer på detta : )

Postat (redigerat)

Bra jobbat! Har inte lyssnat så mycket dock, men det lilla jag hörde lät OK.. Kanske inte mitt ljudideal, då jag själv gillar mer kött i plankorna och tajtare mellanregister som inte är så urgröpt, samt tyckte jag "sången" inte riktigt va så tydlig som den borde.Men overall lät det bra tycker jag.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat (redigerat)

Tack för kommentarerna.

Det roliga är att folk tror att jag har använt alltifrån Vox-rörförstärkare, till ENGL, Peavey, Line 6-stärkare. Gissa vad? Det är bara en skit ampsim som ingen använder, som är gitarrljudet för skivan.

"Kött i plankorna", "tajtare mellanregister" och "tydligare sång" säger mig tyvärr absolut ingenting i ljudtekniska termer, men tack ändå för kritiken!

Redigerat av Gojira
Postat

Kött i plankorna får man ofta om stärkaren eller pluggen har ett snyggt lågt mellanregister som går att använda i mixen. Ofta tycker jag att många gröper ur för mycket så att det blir för ihåligt ljud i elgitarren. Smaksak såklart, men om man lyssnar på den typen av metalgitarr som jag personligen gillar så är det ofta lite mer tryck i låga mellanregistret utan att det blir för bumligt eller grötigt.

Men det är ju min smak.

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Schysst!

Låter riktigt bra tycker jag. Skitgrymt jobbat me enkla medel.

Diggar musiken också, välskrivna låtar. Gitarr-riffen med det ljudet påminde mycket om Periphery. Sedan lite vibbar av Raised Fist och Mnemic, fast ni har ändå en egen stil tycker jag. Tummen upp!

Redigerat av Memphis
  • 2 veckor senare...
Postat

Grymt! Tack så mycket 🙂

Fick höra idag att jag hade fått 8/10 i Sweden Rock Magazine. Har inte sett det själv men antingen fanns den ute nu i butikerna eller så är det i numret som kommer väldigt snart. Känns fantastiskt att jag har fått så högt med tanke på ... ja, allt. Låt er inte luras av att dyra prylar är ett måste! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.