Herr Åhman Postat 12 mars 2005 Postat 12 mars 2005 Okej, har haft lång huvudvärk över hur jag ska koppla allting med min mixer, men nu har jag löst det på ett annat sätt.. Men nu när jag ska spela in saker börjar såklart problemen.. I Device Setup -> VST Multitrack -> Setup: 1. Väljer jag ASIO 2.0 - ESI Juli@ får jag ca 5ms latency (lite väl jäkla högt). 2. Väljer jag ASIO DirectX Full Duplex Driver får jag 325ms på out, och 11ms på in. 3. Väljer jag ASIO Multimedia Driver får jag liknande latency som på 2:an. MEN. Låt oss säga att jag nöjer mig med 5ms på in och ut, vilket är bisarrt mkt för ett pcikort tycker jag. Väljer jag 1. Får jag ingen medhörning. Väljer jag 2 och 3, får jag medhörning med den där förskräckliga latencyn. Varför får jag ingen medhörning med ASIO 2.0 drivarna? Jag blir skogstokig.
Pingpong Postat 12 mars 2005 Postat 12 mars 2005 Har du möjlighet att ställa in direct monitoring i din ljudkortspanel? I så fall ska du stänga av det i Cubase och sätta på det i ljudkortet eller tvärtom. Om du inte har det kan du antigen testa att ladda ner en senare drivrutin, eller så ligger felet i att Cubase inte aktiverar ljudet på linjeingången 1 & 2.
Herr Åhman Postat 12 mars 2005 Trådstartare Postat 12 mars 2005 Jag hittar ingen möjlighet att styra direct monitoring på ljudkortet (varken via ESI's kontrollpanel eller via XP's kontrollpanel).. Det jag inte riktigt förstår är varför det fungerar med de två andra alternativen och inte ASIO 2.0.. det är den senaste drivrutinen jag har.. Sällan skådat så mkt problem för att spela in lite musik hemma... fantastiskt.. Hur kan jag aktivera ljudet på 1&2 i cubase?
lavrell Postat 12 mars 2005 Postat 12 mars 2005 Vet inte om Julias kontrollpanel ser ut som mitt Waveterminals. Men det enda jag behöver göra är att trycka på en knapp som är röd där det står "Mon. H-P". Ifall detta inte funka så vettesjutton hur du ska göra.
Ragge Postat 14 mars 2005 Postat 14 mars 2005 Vad menas med "medhörning"? Och direct monitoring? som ni nämnde Sen.. är 5ms så otroligt mkt?
Perew (oregistrerad) Postat 14 mars 2005 Postat 14 mars 2005 5 ms är otroligt lite latency, du måste kryssa för "direct monitoring" i cubase VST multitrack i device setup, detta förutsätter att ditt ljudkort stöder direct monitor vilket det borde göra.
djonas Postat 14 mars 2005 Postat 14 mars 2005 Jag lovar dig att ditt öra kan INTE höra skillnaden mellan 5 ms och 2 ms latency så slappna av lite. Mvh / djonas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.