Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Mitt namn googlas 22 ggr per månad. Lady Gaga's 13600000 ggr/mån. (En kollega på jobbet pinsamma 0 ggr/månad...Looser!):

http://googlad.nu/

Saxat från DN.se (http://www.dn.se/eko...nga-googlar-dig):

"Hur många googlar dig?

Julia Gillard googlas 201 000 gånger varje månad, Carl Bildt 22 200 och prinsessan Madeleine 14 800. Hur ofta googlar någon på ditt namn?

Via den här sajten kan du skriva in namn – eller ord – och få veta hur ofta de googlas varje månad. Det är i alla fall vad företaget självt hävdar. Men förmodligen stämmer inte siffrorna på decimalen. Exakt lika många googlar på "kronprinsessan Victoria" som "Carl Bildt" – 22 200 gånger i månaden – om man får tro sajten googlad.nu."

Redigerat av Erik dP
Annons
Postat

Jag är med 0 ggr väldigt anonym med mitt namn, men "Varje månad googlas det 49500 gånger på oioioi!"

Postat

Hmm. Har rätt ovanligt namn.. 36 ggr per månad och min facebooksida dyker upp överst i Google.. hmm. Undrar om någon stalkar mig? 😕

Postat

Valentine Pecovnik = 0 rolleyes.gif

Hellvalla Burn = 12 grinbig.gif

Jag tänkte ge dig en googling, men fick bara upp resultat för "valentine picnic" 🙁

Postat

Well, en sedvanlig "googling" på "Valentine Pecovnik" ger ändå 200+ träffar, med min Facebook-profil överst.

"Hellvalla Burn" ger 11 000+ ... Fan, rockgubbar kan leverera! 🙂

Så helt bortglömd är man nog inte...

• Gilla 1
Postat (redigerat)

...Hm...

Och exakt lika många googlingar på dig som på mig, om man ska tro sajten.

...Och sedan:

"Varje månad googlas det 201000 gånger på anders behring breivik!"

...vilket är lika många som Julia Gillard i DNs artikel.

Siffrorna verkar vara ngt estimat. Jag förstår att man avrundar Lady Gagas 13600000, men dom kunde skrivit ~14000000. Och mina 22? Det hade ju räckt att skriva 20 eller ~20 så man förstår att det är ett ungefär.

Redigerat av Erik dP
Postat

...Kan det vara så att om man googlar på sitt namn och sedan bläddrar så genererar varje bläddrad sida en ny sökning?

Postat

Förklara heller användningsområdet om du måste kommentera.

?

Det är ju tydligt att det inte rör sig om rena sökningar - snarare nån slags uppskattning.

Det var inte helt klart för mig när jag fick 22.

Postat (redigerat)

...Ah...Du kanske missade att jag startade tråden och då ännu inte sett alla andras siffror?

("?" var ett snabbsvar där jag undrade vad du menade.)

Redigerat av Erik dP
Postat (redigerat)

Det kommer med stor sannolikhet från Googles AdWords-verktyg. Förmodligen väldigt få som vet hur de tar fram statistiken exakt. Relevant i den meningen att man får ett hum om vad man konkurrerar med om man gör en annons på Google (till exempel).

alias: 390, namn: 5400, efternamn: 2,7 milj

Redigerat av cborg
Postat (redigerat)

Varje månad googlas det 1300 gånger på Turn off your television

Varje månad googlas det 28 gånger på Jon Rinneby

Varje månad googlas det 140 gånger på Rinneby

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Postat

obama

Varje månad googlas det 13600000 gånger på obama!

Postat (redigerat)

...Exakt samma antal som för Lady Gaga. Helt otroligt osannolikt!

Redigerat av Erik dP
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Violent work of art 720 ggr.

Postat (redigerat)

49500 ggr/mån på mitt alias 16 ggr på vad jag heter (asg) 😆

Redigerat av berch
Postat

Hehe... Jag tror jag slog er allihop! 😄

Körde mitt förnamn (utan efternamn) genom appen och fick förljande resultat:

Varje månad googlas det 16 600 000 gånger på valentine!

Nahnahnahnahnaaanaaa...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.