Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare..

Jag kör Windows 8, 64 bit och Motu Ultralite mk3 hybrid. (via Firewire)

Jag håller på att stänga av så många onödiga tjänster som möjligt i Windows services.msc.

Jag funderar bland annat på tjänsten "Motu_ZeroConf som beskrivs: "Enables hardware devices and software To automatically configure themselves on The network and advertise their presence".

Denna tjänst är just nu satt till Automatisk. Jag använder min burk i stort sett bara som DAW, och stänger normalt av Wi-Fi när jag inte uppdaterar programvara/drivrutiner emellanåt.

Jag tänker därför att man borde kunna sätta denna tjänst som Manuell istället för Automatisk??

När det gäller Windows Audio och Windows Audio Endpoint Builder tjänster? Måste dessa vara på för att ljud på datorn ska fungera? Jag kör Motus Audio drivrutiner. Men det kanske har med annat att göra??

Tacksam för svar:)

Annons
Postat

Om det är lika enkelt att slå på dem igen är det bara att testa att stänga av dem tycker jag.

Postat

Sant i o f s;)

Men tänkte om det kanske kan behövas till annat. Om nån visste.

Om det är lika enkelt att slå på dem igen är det bara att testa att stänga av dem tycker jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.