Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skulle vara intressant att höra hur folk sparar sina projekt och filer och håller allmänn ordning i sina datorer. Har en känsla av att folk gör väldigt olika kanske nån får något bra tips osv.

Annons
Postat (redigerat)

Jag har gjort olika templates att utgå från, med vissa instrument, spår och pluggar färdiga från scratch - så är det bara att välja en lämplig template för det jag tänker göra, låta Cubase skapa en ny projektmapp så att alla filer hamnar på rätt ställe - och sedan är det bara att tuta och köra. 🙂

Upptäckte nyligen att även Melodyne gör en ny mapp i Cubase-projektmappen - en glad överraskning efter att det tidigare har hamnat på systemdisken under användarnamnet...

Redigerat av Claes
  • 1 månad senare...
Mangosplash (oregistrerad)
Postat

Såhär ser mina mappar ut på datorns hdd. Sen har jag flera externa hdd där projekt ligger lite hur som!

Sk_rmavbild_2012_12_10_kl_12_40_30.jpg

Postat

Mappar: Skrivstugan, Prodd, Mix, Master, Klara projekt, Bouncar.

I dessa mappar sedan så sorterar jag upp det på band/artist. Resten sköter Pro Tools åt mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.