Jump to content
Annons

Protools10 install = 15gb diskutrymme?


Signia

Recommended Posts

Fick precis nys om det här. Stämmer det verkligen att Protools 10 tar upp nära 15gb på disken vid installation?

Hört mer än en person säga det nu, och Avid skriver dylikt på sin sida: "Minimum 15GB free space on startup drive required for Pro Tools installation. http://avid.force.co...bility/en419171

Det låter mycket ...

Cubase känner jag till väl, och det tar upp max 1,5-2gb på disken om man tar med samtliga ljudbibliotek och extratillbehör som medföljer. Men Avid skriver att 15gb är minimum för Protools (?) Bara alltmänt nyfiken.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du ska ha minst 15gb ledigt för att starta Pro Tools smärtfritt. En check som görs så du har plats att skriva filer på, tror jag.

Allt som allt ligger hela AVID mappen (virtural instruments och PT) på 4 gig

edit: på min dator i alla fall.

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska ha minst 15gb ledigt för att starta Pro Tools smärtfritt. En check som görs så du har plats att skriva filer på, tror jag.

Allt som allt ligger hela AVID mappen (virtural instruments och PT) på 4 gig

edit: på min dator i alla fall.

Okej. Ja det låter lite som man kanske misstänkte.

Skulle du säga att Protools10 säger till, att om man har mindre än 15gb på systemdisken så kan (eller bör) man inte köra igång programmet? Kommer det upp en dialogruta t.ex.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Ja det låter lite som man kanske misstänkte.

Skulle du säga att Protools10 säger till, att om man har mindre än 15gb på systemdisken så kan (eller bör) man inte köra igång programmet? Kommer det upp en dialogruta t.ex.?

Skulle ana att det kommer upp ett DAE error. Men jag har ingen aning. Har aldrig hänt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...