Jump to content
Annons

Missljud när "volymvisaren åker ner"


tvåtakt

Recommended Posts

Alltså det här är helt CP...

Det hörs inte när jag spelar upp, men så fort det blir tyst så hörs ett ljud som liksom följer volymreglaget tills det kommer ner på noll.

Lyssna här:

https://dl.dropbox.com/u/17030234/JOBBIGT%20LJUD%21%21%21.mp3

Jag har inte hört det förut, och det låter likadant oavsett om jag lyssnar med Tascam US144 eller Tascam 1641, tillochmed ibland när jag kör "på resa-mix" på typ buss eller tåg och använder laptopens inbyggda ljudkort så låter det sådär.

Det är inget som förstör helt å hållet iåmed att det är rätt tyst, men man vill ju helst slippa såna där grejer! Har sökt runt på internet å inte hittat nåt!!!

Hjääääääääääääääääääääääääääääääääälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag vet inte exakt vad du menar? Är det bruset du syftar på? Allt brusar mer eller mindre, i detta fall mer tydligen. När hör du detta "ljudet", är det alltid eller bara när du har igång nått vid inspelning?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK LYSSNA HÄR!

Nu har jag dragit på med skitmycket kompressor och det kan höras nu. Det låter dock INTE som jag hör det i mina hörlurar, det låter inte hackigt utan mer som en sån där flöjt med dragpinne. Fast VÄLDIGT lågt.

Och mest bara i högra hörluren.

Men lyssna ändå, det hörs ett slags dykande ljud nu, fast väldigt hackigt... Vet inte varför det blev hackigt, kanske för det var mp3?

https://dl.dropbox.com/u/17030234/JOBBIGT%20LJUD%21%21%212.mp3

Jag misstänker att det är ungefär samma sak som när man flyttar musen, det kan höras på vissa datorer i hörlurar... Nåt slags oväsen iaf. GAH!HH!

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan var det en diskussion på pluggforumet KVR om pluggar som inte normaliserade korrekt när ljudströmmen in upphörde. Låter som ett sånt fel. Googla på denormalize och den plugg det gäller så kanske du hittar svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar vilket stegljud.. Hur kan felet uppstå utan pluggar? eller menar du att det händer även när du kör en helt ren signal

och innebär det då att du har automation påslaget när du säger "följer volymregeln ner"?

Denormalizer problemet var väl ultralänge sen det förekom? Vad kör du för dator och Cubaseversion?

Prova att lägga på den här Denormalizerpluggen o se om det försvinner

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...