Diwic Postat 12 mars 2005 Dela Postat 12 mars 2005 Har lite funderingar på att uppgradera burken, och att i så fall köpa ett moderkort med PCI-express, som jag antar är framtiden efter AGP. Men finns det egentligen några grafikkort med PCI-express som inte har någon fläkt? (3D-prestanda behöver inte vara det allra bästa, men det ska nog vara lite bättre än mitt Matrox G450.) // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 12 mars 2005 Dela Postat 12 mars 2005 http://www.mycom.se/produkt/his_radeon_x30...ci_e_38057.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nanne Postat 14 mars 2005 Dela Postat 14 mars 2005 Detta kommer sitta i min nya burk när jag sparat ihop tillräckligt http://www.inet.se/index_main.asp?p=5407568 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 14 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 14 mars 2005 Hmm...Nvidias kort verkar utnyttja systemminnet för grafik...annars verkar ju det rätt bra... // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nanne Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 Detta sker först när grafikkortsminnet är slut om jag förstått rätt. Vilket knappast kommer hända i cubasemiljön utan mer när jag vill lira doom på högsta upplösning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 (redigerat) Det sitter i min burk. men där finns det fläkt 🙂 Redigerat 19 mars 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brynte Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 Twilight: Är det inte rätt hög ljudnivå på det där kortet, eller har du bytt ut fläkten? 🙂 Är sugen på ett sånt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 19 mars 2005 Dela Postat 19 mars 2005 (redigerat) Hör inte datorn överhuvud taget... Har ett fullständigt Silent Kit med dämpare. EDIT: PS...Kortet är kalas... 🙂 Redigerat 19 mars 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gew Postat 17 oktober 2009 Dela Postat 17 oktober 2009 Visst är det OK att uppa gamla trådar om man hittar nån tråd där man känner att man kan bidra med något positivt? Jag utgår från det, för datakunskap är väl inte direkt mitt kärnämne fast jag har egen erfarenhet i just detta här med fläktlöst till PCI-E. Jo, det var nämligen ett Asus Geforce 6200LE som gjorde min lycka. Helt underbart funkar det att tv-outa med osådär. Kostar inte en förmögenhet heller. http://www.dustinhome.se/pd_5010095814.aspx Hoppas det går bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 17 oktober 2009 Dela Postat 17 oktober 2009 Du har ju ransonerat dina inlägg så man förstår att detta är viktigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 17 oktober 2009 Dela Postat 17 oktober 2009 Jag skulle rekommendera ett grafikkort med heatpipes så att kylflänsen hamnar uppåt för att inte bli i vägen för PCIe-sloten under grafikkortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
desvaenger Postat 17 oktober 2009 Dela Postat 17 oktober 2009 nVidia har flera. Jag kör 8600GT fläktlöst, har funkat perfekt i 2 år nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.