Jump to content
Annons

Logic Pro 9.1.8 ute nu!

KillwithSkill

Recommended Posts

General

Additional content downloads now behave correctly when installing on OS X Lion and OS X Mountain Lion.

Resolves an issue in which the Save As command sometimes resulted in an alert dialog in Logic 9.1.7.

Audio

Fixes an issue that caused an Airplay dialog to repeatedly appear.

Relaunching the audio driver now reliably applies changes made to the buffer size.

Performance and Stability

Resolves performance issues when using plug-ins that provide frequent graphic feedback.

Resolves an issue that could cause an abnormally large monitoring delay after a computer wakes from sleep.

Plug-ins and Instruments

Fixes an issue with ES2 that could create distortion when a sidechain was used as the modulation source.

Tuner now responds consistently when used in a channel strip that also contains plug-ins which introduce latency.

The MIDI channel for a multi output software instrument is no longer changed when adding Aux outputs when there are regions on the track.

Compatibility

Logic now properly maintains Aux assignments for multi-output instances of Kontakt that are migrated from earlier versions to Kontakt 5.

Resolves an issue in which deleting tracks took longer than expected if Melodyne Editor was inserted on a track.

Källa: http://support.apple.com/kb/TS2565?viewlocale=en_US&locale=en_US

Dela på andra sajter

Annons

Ja, jag körde in uppdateringen och började dra in några ljudspår i ett projekt. Det enda "kraschbenägna" jag hade var 4-5 insertpluggar (som funkade stabilt i 9.1.7).

Dela på andra sajter

Så uppdateringen hade alltså inget att göra med lagget som man har märkt av i Logics egna EQ?

Surt...

Dela på andra sajter

Jag har faktiskt sett en sådan VST-plugg, men kommer inte på vad den heter just nu och det gnager mig. En plugg du laddar på valfritt spår när du startar projektet och det håller koll på tiden som går medan projektet är uppe.

Dela på andra sajter

Ja, jag körde in uppdateringen och började dra in några ljudspår i ett projekt. Det enda "kraschbenägna" jag hade var 4-5 insertpluggar (som funkade stabilt i 9.1.7).

Hmmm, ok. Kanske ingen idé att "uppdatera" om man inte har några problem i dagsläget....
Dela på andra sajter

Uppdaterade och det blev total kaos! Försökte precis slänga på en EQ på ett audio spår och Logic blev helt förlamat. Inte en respons på musklick eller snabb kommandon. Spåret loopade bara och inget hände. Tvångsavslutade och öppnade upp projektet igen (var smart nog att spara) med samma resultat. Och detta har nu upprepat sig 4 gånger i rad (!!). Nu gav jag upp. Provade på ett midispår, samma samma där.

Detta har aldrig hänt mig tidigare. Logic har ångat på som ett lok, men nu flippar det ur efter uppdateringen.

Redigerat av Drängen
Dela på andra sajter

Nä tycker det är vanligt produkter plötsligt blir sämre av en uppdatering oavsett om det är ett daw eller dvd spelare.

Och det är ju fruktansvärt irriterande när man hoppas på att uppdateringar skall lösa problem och inte åsamka nya.....

Kommer inte uppdatera till 9.1.8

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.