Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hittade ett nytt dämp matrial på "Jam" som ja kommer satsa på i min studio.

JJlabs Stage Absorb Backdrop 180 kr/ 1x3 meter

"Ett tips! Om du spelar in hemma i vardagsrummet eller gillestugan och inte vill sätta upp dämpmaterial på väggarna är det inte alls dumt att köpa några meter JJlabs Stage Absorb Backdrop och hänga upp. Och det är snyggt i en studio också. Dessutom kan du lätt variera akustisken - det är svårt när du limmat fast andra dämpmaterial. "

finns här http://www.jam.se/mikrofon.htm

tyckte det verkade skumt att ingen hade nämnt det på dom forumen jag kikade på. MVH David

Annons
Postat (redigerat)

Har för mig att jag har läst något om det på MM:s forum (sorry!) i en tråd som behandlade akustik ganska djupt. Vill minnas att det stod någon om "beryktade", snarare än "berömda".

Har ingen erfarenhet själv ifrån dem, men de fungerar dock säkert utmärkt i hobbystudion!

Tilläggas bör att deras forum är ganska kasst i sig, eftersom det inte finns någon smidig sökfunktion.

Redigerat av Andreas L
  • 4 månader senare...
Postat

beror på vad man är ute efter... en tygbackdrop på en vägg dämpar bara i de högsta frekvenserna... efterklangstid i låg och mellanfrekvenser blir oförändrad...

Kan man likabra köpa något tjock tyg på en loppis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.