Jump to content
Annons

Kommer snart ny Imac tunn som hundan


BurninSven (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Undrar var priserna hamnar. Den känns lite väl tunn imacen tror det kan vara ide att gå ssd disk så man får ner värmen lite. Finns ju tb och usb 3 så det ska väl räcka tycker man

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

12000 i staterna för 27 tummarn instegsmodellen, tippar nog ändå att det hamnar ungefär där dom ligger nu. Hoppas inte för då kanske man kan unna sig en julklapp 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är fusion drive?

Har för mig det är en vanlig disk med en buffert som är SSD i samma disk så man får prestanda som SSD men ändå inte dyr och mer lagringskapacitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir till att avvakta recensionerna innan man beställer. Sen är Firewireporten bortskrämd så nu måste det väl hända något på ljudkortsfronten snart=)

Det finns Thunderbolt till firewire adaptrar! Gillar inte faktumet heller att de fasat ur firewire.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som tror sig kunna sia om hur Mac mini står sig mot iMac. Processormässigt verkar det inte skilja så mycket (båda går att få som Quad). Använder alla program Quad hos processorn, eller är det bara vissa? Grafikkorten skiljer dock.

Min tanke är att det är en rätt dyr skärm i iMac om datorprestandan inte skiljer från Mac mini.

Funderar lite på om jag skulle komplettera med en Mac. Och skärm har jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som tror sig kunna sia om hur Mac mini står sig mot iMac. Processormässigt verkar det inte skilja så mycket (båda går att få som Quad). Använder alla program Quad hos processorn, eller är det bara vissa? Grafikkorten skiljer dock.

Min tanke är att det är en rätt dyr skärm i iMac om datorprestandan inte skiljer från Mac mini.

Funderar lite på om jag skulle komplettera med en Mac. Och skärm har jag.

Jag har en mac mini med i-5an och 6gb ram. Funkar skitbra. Kör en 37" hdtv som skärm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att jag är lite besviken på nya iMac, jag gillar verkligen hela iMac konceptet och iOS, men det är väldigt mycket pengar i förhållande till prestanda. Jag kommer nog invänta recensioner innan jag eventuellt beställer en ny 27"

Något som jag verkligen inte kan förstå är varför dom sätter 5400rpm hårddiskar i 21,5" modellen, helt obegripligt.

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som tror sig kunna sia om hur Mac mini står sig mot iMac. Processormässigt verkar det inte skilja så mycket (båda går att få som Quad). Använder alla program Quad hos processorn, eller är det bara vissa? Grafikkorten skiljer dock.

Min tanke är att det är en rätt dyr skärm i iMac om datorprestandan inte skiljer från Mac mini.

Funderar lite på om jag skulle komplettera med en Mac. Och skärm har jag.

Ja, skärmen i iMac är av hög kvalitet så det kostar såklart. IPS-panel med bra betraktningsvinkel, svärta och färger. Det dedikerade grafikkortet vet jag inte om du drar nytta av ändå. I en musikstudio räcker HD4000 (som sitter i Mac Mini) gott och väl.

Är du nöjd med din nuvarande skärm, köp en Mac mini och en USB3-disk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det är lite stiltje med hårdvaruutvecklingen får man innovera på andra sätt. Som att sätta in samma komponenter på en mindre yta till exempel.

Frågan är om iMacen verkligen var i behov av att bli tunnare? Jag tror att majoriteten som köper en stationär tycker att prestanda och exempelvis kylning är viktigare än tjockleken, speciellt med tanke på att iMacen redan var väldigt tunn.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det är väl design i första hand men sen även på sikt så blir väl mindre/tunnare mer kostnadseffektivt i många avseenden. Tex frakt som då ingår blir ju billigare, materailkostnaden lägre när break even för utveckling nåtts osv.

Minin ser ut att vara ett vettigt alternativ jämfört med äldre modeller.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Hmm tar tillbaka det där med minin för fullt utrustad hamnar man på ca 14600 spänn och bara inbyggd grafik. Det är lite väl i överkant kan man nog lugnt säga

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det följer med äppleklisterlappar så om du har nån polare med mac kan kanske få en och klistra på burken, det gjorde jag haha. Fint som fan blev det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det följer med äppleklisterlappar så om du har nån polare med mac kan kanske få en och klistra på burken, det gjorde jag haha. Fint som fan blev det.

Sen får man inte glömma att klistermärkena är av olika storlek beroende på vilken produkt det är 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar apples produkter, hatar företaget.

Är lite åt det hållet också... Har 2 Macbook samt en PC som används till spel hemma. I studion kör vi PC och kommer förmodligen aldrig konvertera där pga. Apples, i mitt tycke, bisarra prissättning. Visst, jag gillar Osx och är övertygad att jag skulle gilla att köra det i studion men då man får en Pc med monsterprestanda för småslantar. Så tycker jag inte det är värt pengarna.

Uppgraderade gamla datorn i studion för nån månad sen och det kostade strax under 4000 med nytt moderkort, minnen och processor. Ligger nu på 4,6ghz fyrkärnig med 16gb ram. Inte billigt med den prestandan om det hade suttit ett äpple på burken.

Visserligen får man rodda lite extra med Pc innan det lirar perfekt men det är det värt.

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...