Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Har ingen erfarenhet av just din setup, men:

Får du in någon signal till inspelningsprogrammet öht ?

Isf, spelas bruset in eller hör du det bara i lurarna ?

Har du provat med båda mickingångarna ?

Provat med en annan mick-kabel ?

Kan du spela in ett ljudexempel ?

Postat

Jag har för mig jag läst i någon recension att 48V-knappen inte ger 48V utan snarare under 40V. Jag har också hört att lägre spänning än 48V kan ställa till det för vissa mickar... ge sämre ljud. Vet inget om det gäller brus. Jag valde därför bort Presonus Audiobox.

Postat

Har ingen erfarenhet av just din setup, men:

Får du in någon signal till inspelningsprogrammet öht ?

Isf, spelas bruset in eller hör du det bara i lurarna ?

Har du provat med båda mickingångarna ?

Provat med en annan mick-kabel ?

Kan du spela in ett ljudexempel ?

Ja, går att spela in som vanligt, men ljudet hörs ganska starkt i lurarna och kommer även med på inspelningen. Har testat både presonus studio one artist och audiocity.

Låter likadant i båda ingångarna, men blir tyst när ingen mic är ikopplad.

Har inte testat med annan kabel, vet isåfall inte vad man skulle köra på.

Spelar in ljudet och postar de här senare.

Postat

Tänkte bara att du kan ha fått en defekt kabel, och att du skulle testa med en annan

XLR-XLR dito.

Om du slår på 48V utan att ha något inkopplat i ingångarna, brusar det fortfarande ?

Postat (redigerat)

Tänkte bara att du kan ha fått en defekt kabel, och att du skulle testa med en annan

XLR-XLR dito.

Om du slår på 48V utan att ha något inkopplat i ingångarna, brusar det fortfarande ?

Nej då låter det ingenting.

Såhär låter de ungefär:

Man får nog skruva upp en del för att höra.

I hörlurarna är dedär ljudet mycket värre, när 48v är på.

När man lyssnar på ljudinspelningen låter det lite mer jämfört med mixdownen jag la upp på youtube.

Redigerat av disneyboy89
Postat

För felsökning borde du testa med en annan kabel som du vet är ok, om inte det blir bättre,

testa med en annan mick, testa din mick o kabel genom annan setup, osv.

Postat

Har vart till affären och fick ett nytt ljudkort av samma modell som låter bättre.

Men de finns 2 ljud jag undrar över, om de ska vara så eller om man ska gå tillbaka igen.

Ljud 1: ett väldigt högt popljud direkt när man sätter/tar ur usb sladden i datorn.

Ljud 2: Är Igentligen massa små svaga ljud, det man lägger märke till mest är en svagt tinnitus ljud i början när man sätter i usb sladden, men det blir mycket mycket svagare efter några sekunder.

• 3 veckor senare...
Postat

Nått du även kan kika på är hur du har kablarna går mick kabeln över eller ligger precis vid en ström transformator eller liknande kan det uppkomma brus och andra läskiga ljud.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.