illerrre Postat 21 oktober 2012 Postat 21 oktober 2012 Den ena mixen var dyr och den andra var gratis. Vilken är bäst och varför? Vore väldigt uppskattat med feedback på vad som är bättre i den ena eller andra och varför. Gjorde mitt bästa för att matcha volymen på de båda. http://www.soundclick.com/lagetvamalmostad
magnus83 Postat 21 oktober 2012 Postat 21 oktober 2012 Nu är hiphöpp inte min grej för fem öre. Men jag gör ett försök ändå 🙂 Jag tyckte personligen att mix 2 lät bäst. Sången kändes mycket proffsigare och bättre mixat i den versionen. det var för mycket low end på sången på mix 1. Det kändes också som det var bättre separation över lag i mix 2. // Magnus
Anders F Postat 21 oktober 2012 Postat 21 oktober 2012 Mix nr 2 va den som jag föredrog, dock tyckte jag reverbet i mix 2 inte passade in till 100% mot musiken. MVH Anders
BurninSven (oregistrerad) Postat 21 oktober 2012 Postat 21 oktober 2012 2an här också håller med magnus83, vill tillägga att leadvoxen borde upp lite till. Nu ligger den lite lägre än youre a crazy bitch "kören" vilket känns lite skumt samt att reverben på den känns mindre nära och varm i förhållande till den på crazy bitch körstämman.
BluesBoy Postat 22 oktober 2012 Postat 22 oktober 2012 Kan väl inte direkt säga varför, men föredrar #2 även om jag inte tyckte att det var en så stor skillnad.
heyclown Postat 23 oktober 2012 Postat 23 oktober 2012 Den ena mixen var dyr och den andra var gratis. Vilken är bäst och varför? Vore väldigt uppskattat med feedback på vad som är bättre i den ena eller andra och varför. Gjorde mitt bästa för att matcha volymen på de båda. http://www.soundclic...agetvamalmostad I listened for 5 secs from 1:42 and instantly heard a better "closeness" on the vocals in mix 2. I say that mix 2 is better. And this is before I know what was what. Gonna read the thread now. 🙂
heyclown Postat 23 oktober 2012 Postat 23 oktober 2012 Back 🙂 See that others like #2 also. What was the pro mix of the two?
BurninSven (oregistrerad) Postat 23 oktober 2012 Postat 23 oktober 2012 Ja du heyclown det är inte lätt att veta. Google translate is your buddy
heyclown Postat 23 oktober 2012 Postat 23 oktober 2012 Huh Google Translate? Hvad mener du? Jag kan tala svenska. Tittei 🙂 Tjabbe?
BurninSven (oregistrerad) Postat 23 oktober 2012 Postat 23 oktober 2012 Ok cool inte helt lätt att inse dock
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.