Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan, har ett mkt märkligt fenomen när jag spelar in med min midi klaviatur.

Jag får helt enkelt dubbelt inspelat . vilket betyder mkt jobb att ta bort i midi editorn alla dubbla slag .

Har sökt om detta men finner inge svar .

Jag jobbar i cubase 5. och fenomenet kom för ett tag sedan , har funkat klockrent tidigare .

Har någon här ett bra svar så är jag grymt tacksam ....🙂

Annons
Postat

Låter som du måste ställa in midi-keyboarden i "MIDI local off" så den inte triggar både sitt egna sound samtidigt som du skickar midisignalen till Cubase, och tillbaks.

Postat

Fanns en klistrad tråd om emulerade portar i cubase-avdelningen förut, men kan inte hitta den nu...

Har för mig att ett av felen som kunde uppstå p.g.a. detta liknar ditt problem.

Postat

Fast som sagt! Då inte TS nämnt vilken MIDI keyboard det rör sig om så kan det ju vara som så att TS keybord används både för att spela in soundet på som för att spela upp det (har egen ljudsynthes) Då bör man ställa in midi till MIDI Local OFF i keyboarden inställningar! 😉 Tjing!

Postat

Har svårt att tolka "min midi klaviatur" som något annat än ett midi-klaviatur.

I min värld är det du pratar om en synth.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.