Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

jag har en Novation Impulse 61 och jag ska kunna styra Cubase i den(som en midikontroll) den har inbyggda faders osv.

Men när man installerat drivruten AutoMap så kommer inte Cubase upp och jag kan inte kontrollera cubase...

Är det någon som har en liknande synth eller samma, som vet hur jag ska gå till väga för att kunna styra Faders med mera.

Annons
Postat

Afton Alexander,

Jag har en Novation Impulse men inte uppkopplad. Stordatorn är på service och det var ett tag sen jag satte upp och använde enheten. Jag minns dock att det var ganska knepigt att förstå sig på systemet utan att läsa manualerna. Har du inte redan tittat i medföljande skrifter är det en bra början.

Vad jag minns är att man måste växla läge med hjälp av två knappar på klaviaturen. "Plugin" och "Mixer".

Hoppas att det löser sig för dig. När allt flyter på är det en bra klaviatur och automap är kanon.

Fridens

Anders

Postat

När man gör den första setupen så väljer man sin daw. Man behöver inte mappa i efterhand såvida man inte hoppat över det steget.

Postat

Det är bara det att Automap programet hittar inte min DAW.... :/

Jag fick det att funka i 10 minuter sen plötsligt när jag öppnade upp kontroll panelen för synthen så slog den av igen...

och nu försöker jag göra samma sak som jag gjorde för att den skulle funka, men nu händer inget.. :/

Postat

Vet inte om jag fattade din fråga rätt men nedanstående är hur man måste göra för tidigare Remoter från Novation... Före version 4 har allt varit svårare och version 1 ska vi inte prata om... DET var svårare än att flyga till månen.. knappt Novation själva visste hur man skulle lösa problemet

Kolla i manualen för Novationsynten / kontrollern efter ett stycke text som förklarar var du ska placera CubaseAutomapClient.dll och CubaseAutomapClient64.dll.

Mot min ReMote Zero ligger de filerna i mappen "Components".. ( typ Cubase 6.5 /Components ) eller vad du nu lagt din installation.

Sen får du gå in i Cubase under Device setup /Devices och där "add new device" genom att klicka det lilla plustecknet i översta vänstra hörnet av dialogrutan.. Där ska du se en enhetsfil som heter Novation Automap ( eller liknande) för ReMote Zero behöver man sen inte göra något mer utan bara scrolla fram till Cubase Automap i Remoten och sen mappas alla parametrar upp för mixern.

Ska du mappa VST pluggar måste du gå in under Novations egna controlmjukvara och bocka för vilka du vill mappa upp.

Har du installerat version 4.x så ska allt detta fungera nästan automatiskt.. men ibland hamnar grejer fel.

Btw.. om du har Windows 7 MÅSTE du köra installationsfilen som Administratör.. det har med skrivrättigheter till kataloger att göra om vissa filer inte har tillåtelse att skrivas där de måste ligga... Kanske kan vara något sånt som gör att det inte funkar också.

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.