Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Behöver timestretcha en låt från 128 bpm till 125 bpm: Har tidigare blivit rekommenderad Melodyne så jag har laddat ner demon. Men jag fattar inte hur man timestretchar hela låten. Nån som vet?

Annons
Postat

Vilket inspelningsprogram använder du annars? Eller ljudredigerare?

Postat

Lägg hela låtan på en kanal , Lägg på Melodyne på kanalen , Låt melodyne analysera HELA spåret , Höj Tempot.

Melodyne kommer inte upp i Cubase. Jag kunde inte välja mapp när jag skulle installera det.

Går det att göra på nåt annat sätt? Behöver verkligen få klart detta idag...

Postat

Det funkar inte helt bra... Jag lyssnade mer noggrant nu och blir små hack i låten efter jag timestretchat den.. Jag gick bara in i melodyne single track, drog in låten o sen skrev jag in 125 istället för 128 uppe till vänster. Det är väl så man ska göra?

drloop (oregistrerad)
Postat

Har inte du Reason ramoand?

Använd stretchen i Reason 6, grymt bra.

Postat

Har inte du Reason ramoand?

Använd stretchen i Reason 6, grymt bra.

Jo stämmer. Men det är 4:an och jag använder faktiskt inte den längre.. Kör bara med Cubase numera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.