Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är på gång och köpa ett större ljudkort för att

kunna spela in flera kanaler på en gång.

(Jag har i dag ett Focusrite Saffire LE).

Jag undrar kort och gott om någon av er äger/ägt

något av Steinbergs ljudkort och vad ni i så fall

tycker om dom??? Jag har ej hört dom, bara

läst en massa possitiva omdömen om dom.

/Pegu

Annons
Postat

De är mycket bra. Det enda negativa jag skulle kunna ta fram, är i så fall att de saknar midi-interface...

MR816 är som sagt Firewire, medan UR-ljudkorten är USB, så vilket du ska välja beror förstås också på vilka interface du har tillgång till i datorn...

Postat

Tack för svar:-)

Jag har både USB och FW så det går bra vilket som. Hur är eran erfarenhet av

drivrutinerna? Såg precis på forumet här att en användare tycker

de är buggiga!!!

/Pegu

• 3 månader senare...
  • 2 år senare...
sodajam (oregistrerad)
Postat

Köpte precis Cubase 8, Grove Agent 4 och UR824. Kör windows 8.1. Bara att installera och plugga in. Funkar perfekt efter en liten inställning i cubase latency settings så att midi och audio synkar (-500). Jag har uppdaterat firmware och programvara samt windows till senaste versionen. Funkar perfekt.

Postat (redigerat)

Köpte precis Cubase 8, Grove Agent 4 och UR824. Kör windows 8.1. Bara att installera och plugga in. Funkar perfekt efter en liten inställning i cubase latency settings så att midi och audio synkar (-500). Jag har uppdaterat firmware och programvara samt windows till senaste versionen. Funkar perfekt.

Inverted darlington preampsen är riktigt goa! Låter lite som transformator pre's

Redigerat av Martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.