JJRockford Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 (redigerat) Under hela surfplatte-vågen har jag funderat över varför man inte från första början gjorde något i stil med Samsung Ativ Smart PC. (som kommer nu i höst) D v s kombinerar pekskärmen med en laptopdocka och ger användaren möjlighet att styra med mus när så önskas. Asus var väl först med sin Transformer, men Android var å andra sidan inte lika välutvecklat då (och saknar väl fortfarande en del för t ex oss som sysslar med musik). Redigerat 20 oktober 2012 av JJRockford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 20 oktober 2012 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2012 Skräll att en tråd som den här skulle innebära pajkastning gentemot Apple... Menar du att man inte bör starta trådar om nya appleprodukter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 Menar du att man inte bör starta trådar om nya appleprodukter? Nej, det bör man absolut göra. Men det är lite av en universalregel att just trådarna gällande nya produkter från just Apple efter ett tag innehåller en hel del åsikter om hur Apple borde göra istället, vilka puckon de är, samt hur deras girighet och inskränkthet slår mot deras konsumenter. I min värld är Apple ett företag precis som alla andra, men ett företag som verkar röra upp känslor hos väldigt många - både Apple-ägare och folk som aldrig ägt en Apple-pryl. Det är ett, om inte särskilt intressant, aningen iögonfallande fenomen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 Nej, det bör man absolut göra. Men det är lite av en universalregel att just trådarna gällande nya produkter från just Apple efter ett tag innehåller en hel del åsikter om hur Apple borde göra istället, vilka puckon de är, samt hur deras girighet och inskränkthet slår mot deras konsumenter. I min värld är Apple ett företag precis som alla andra, men ett företag som verkar röra upp känslor hos väldigt många - både Apple-ägare och folk som aldrig ägt en Apple-pryl. Det är ett, om inte särskilt intressant, aningen iögonfallande fenomen. Verkar oftast som de som INTE har en Applegrej hemma vet bäst hur dåligt allt funkar iallafall. Man undrar ibland om folk köper grejer för att använda dem eller bara sitta och jämföra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 20 oktober 2012 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2012 Jag startade tråden för att jag var nyfiken på produkten, men när vi nu har kommit igång kan jag säga att jag tycker att apple-användare har något av sekt/kult/brödraskap över sig, som är väldigt ovanligt när det gäller kommersiella produkter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 Verkar oftast som de som INTE har en Applegrej hemma vet bäst hur dåligt allt funkar iallafall. Man undrar ibland om folk köper grejer för att använda dem eller bara sitta och jämföra... ...och på andra hållet så "vet" Apple-förare att Apple är ofelbara och bara släpper "perfekta" produkter som är bäst oavsett vad andra säger... 😉 När det dyker upp trådar om PC-problem, så kommer det meningslösa ryggmärgssvaret från många Apple-förare: "köp Mac istället" - och kommentarer om hur dåligt Windows är och vad Microsoft borde göra istället för alla fel som de gör nu. Kanske är denna sortens Apple-kritik ett resultat av långvarig sådan omogen PC-kritik...? Jag tycker nog ändå att denna tråden är ovanligt tom på de mer "normala" påhoppen och har innehållit en sansad diskussion - åtminstone hittills... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 20 oktober 2012 Dela Postat 20 oktober 2012 Väntar tills dom släpper en Maxi pad 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 23 oktober 2012 Trådstartare Dela Postat 23 oktober 2012 Och nu är den här - http://www.apple.com/ipad-mini/overview/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 23 oktober 2012 Dela Postat 23 oktober 2012 Kom på nu vad man kan ha Ipad mini till, multifjärrkontroll. Då ipod är för liten, ipad för stor. Kan denna vara ganska perfekt till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 23 oktober 2012 Dela Postat 23 oktober 2012 ...och på andra hållet så "vet" Apple-förare att Apple är ofelbara och bara släpper "perfekta" produkter som är bäst oavsett vad andra säger... 😉 Bah, jag kan som Apple-förare tycka att Microsoft gjort helt rätt med Surface. Platta med tangentbord kan ersätta datorn helt hos medel-Svensson. Dessutom tror jag att BlueStacks kan bli intressant eftersom det emulerar Android på x86, t ex Surface RT. Då får folk både Windows och Android i en platta. 🙂 Det tog lite tid för MS att komma underfund med att de var tvungna att överge Windows Mobile och skapa Windows Phone - och det har kostat rejält. Apple är inte underdog längre, försäljningssiffrorna talar tydligt om vad folk tycker om. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 23 oktober 2012 Dela Postat 23 oktober 2012 Kom på nu vad man kan ha Ipad mini till, multifjärrkontroll. Då ipod är för liten, ipad för stor. Kan denna vara ganska perfekt till det. Om man redan har en multifjärr då? 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 24 oktober 2012 Dela Postat 24 oktober 2012 ...och på andra hållet så "vet" Apple-förare att Apple är ofelbara och bara släpper "perfekta" produkter som är bäst oavsett vad andra säger... 😉 När det dyker upp trådar om PC-problem, så kommer det meningslösa ryggmärgssvaret från många Apple-förare: "köp Mac istället" - och kommentarer om hur dåligt Windows är och vad Microsoft borde göra istället för alla fel som de gör nu. Kanske är denna sortens Apple-kritik ett resultat av långvarig sådan omogen PC-kritik...? Jag tycker nog ändå att denna tråden är ovanligt tom på de mer "normala" påhoppen och har innehållit en sansad diskussion - åtminstone hittills... 😉 Jag bryr mig inte så mycket om vad andra köper och jag tänker nog inte heller så mycket på hur företaget Apple funkar, tyvärr. Det är nog barnarbete och annat som förekommer....MEN: Det är alltid fel på grejer som inte EXAKT funkar som det alltid har gjort innan känns det som, när man kikar på en del forum? Varför köper man inte bara grejer som passar en och sen är det lugnt? Varför ska det ältas så mycket om hur saker och ting funkar? Jag kanske är lite för öppen för att se det viktiga i att diskutera det till död-dagar huruvida det är rätt eller fel att limma eller löda fast minnen och annat fast jag inte ens själv varken HAR eller KOMMER köpa en dator där man byggt den på det viset? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 24 oktober 2012 Dela Postat 24 oktober 2012 Ipad Mini påminner en del om Samsung Galaxy Tab.. m.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/galaxy-tab/GT-P3110TSANEE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 24 oktober 2012 Dela Postat 24 oktober 2012 Om man redan har en multifjärr då? 🙁 Är man nöjd med den man har, så behåller man den. Har länge varit på jakt efter ny multifjärr, i rätt prisläge men inte hittad någon bra än. Logitech har släppt en fjärr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1437021 verkar helt ok. Blir nog den eller Ipad mini. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 24 oktober 2012 Dela Postat 24 oktober 2012 Ipad Mini påminner en del om Samsung Galaxy Tab.. m.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/galaxy-tab/GT-P3110TSANEE Ipad mini är typ likadan som vanlig ipad, så skulle jag säga galaxy tab som är lik Ipad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 24 oktober 2012 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2012 Någon kanske kommer att stämma någon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 24 oktober 2012 Dela Postat 24 oktober 2012 Någon kanske kommer att stämma någon? En pianostämmare kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 oktober 2012 Dela Postat 25 oktober 2012 Ipad mini är typ likadan som vanlig ipad, så skulle jag säga galaxy tab som är lik Ipad. Jo, fast jag tänkte väl mer på storleken nu.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 25 oktober 2012 Dela Postat 25 oktober 2012 Är man nöjd med den man har, så behåller man den. Har länge varit på jakt efter ny multifjärr, i rätt prisläge men inte hittad någon bra än. Logitech har släppt en fjärr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1437021 verkar helt ok. Blir nog den eller Ipad mini. Logitech harmoney one är oslagbar. Haft den i 2 år och är mer än nöjd. Både tochscren och fysiska knappar, lätt att installera, sjukt stort utbud av passande produkter som utvecklas varje dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 25 oktober 2012 Dela Postat 25 oktober 2012 Logitech harmoney one är oslagbar. Haft den i 2 år och är mer än nöjd. Både tochscren och fysiska knappar, lätt att installera, sjukt stort utbud av passande produkter som utvecklas varje dag. Jag har hört mycket bra om den. Själv har jag Logitech 525, den är sådär. Ingen touch, liten display. Så jag är verkligen behov av en ny fjärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Vill man ha en Mac-pryl som ny fjärr tror jag en iPod Touch är bättre än iPad Mini. Själv har jag fjärrstyrningsappar för HTPC:n på både telefon och en 7"-platta, men plockar aldrig upp den senare. Den känns bara onödigt klumpig att hantera. Kan kanske annars såhär med historiens efterklokhet vara intressant att läsa vad Steve Jobs ansåg om 7"-plattor? Länk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.