Jump to content
Annons

iPad Mini.

SadamJR

Recommended Posts

Annons

Känns som en varken-eller-produkt, men det är klart att alla fanboys kommer förstås att köpa den även om den inte har något vettigt användningsområde... 😉

Dela på andra sajter

Känns som en varken-eller-produkt, men det är klart att alla fanboys kommer förstås att köpa den även om den inte har något vettigt användningsområde... 😉

...Vaddå? ...Ölunderlägg, ju!!!

Dela på andra sajter

Kan den va intressant i studio- och musiksammanhang?

Nej, inte mer än vad som redan finns på marknaden. Leksaker. Bortsett från allt annat som går att göra med den så är den tarvlig till musik. Möjligtvis så funkar den bra som en remote till digitala livekonsoller eller synthar. FÖ är det dynga!

Jag misstänker att iPad Mini är till för att fota eller filma med. Sen att den har dom vanliga funktionerna internet och mp3.

Kanske kan vara nåt att ha i bilen till TomTom gps och simultant spela musik ifrån den! Men då kvarstår en fungerande hållare...

Så, ja, som ölunderlägg tror jag den är rätt bra till.

Vad kommer härnäst för skit på marknaden? En framhjuls-eldriven Harley Davidson?

Redigerat av KillwithSkill
Dela på andra sajter

En framtidsvision om mobiltelefoner jag har är att de ska ha en möjlighet att rulla ut skärmen så att de blir större ☺️

Typ något sånt här? 🙂

(En film som Fox News för övrigt lånade för att demonstrera just iPhones 5 nya kvaliteter, när den lanserades för några veckor sen... 🙂)

Dela på andra sajter

En framtidsvision om mobiltelefoner jag har är att de ska ha en möjlighet att rulla ut skärmen så att de blir större ☺️

bakåtsträvare! Nästa generation människor kommer att födas med internet på näthinnan...

Dela på andra sajter

Typ något sånt här? 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=lzsBwnv_dAg

(En film som Fox News för övrigt lånade för att demonstrera just iPhones 5 nya kvaliteter, när den lanserades för några veckor sen... 🙂)

Det där var iofs rätt coolt, men inte riktigt så. Tänkte mer att man kunde rulla ut den fysiskt så att man får en större yta att jobba på snarare än att man applicerar samma skärm på en annan yta.. tangentbordsfunktionen var ju rätt cool iofs.

Dela på andra sajter

Varför kan dem inte göra något användbart?! Nu när de har kommit/kommer plattor med W8, så borde ju Apple vara smarta och pumpa ut plattor för 5,000-10.000kr med OSX.. men nä nä.. fortsätt göra stora iPods. Det säljer ju..

Hur menar du där?
Dela på andra sajter

Nej, Hajjar inte! Värdens mest vinstdrivande företag borde lyssna på dej?? haha

Varför den sarkastiska tonen? Är du så korkad så du tror att apple INTE skulle gå plus med macbooks i tablet-format? Med tanke på att alla fanboys köper allt annat krafs som apple släpper på marknaden tror jag nog inte att det är en dum idé. Dem har nog haft den tanken själva, men valt att inte göra de. Vilket är anledningen till att jag ogillar apple som företag. Samma med iphones.. imo kommer de aldrig några jättestora nyheter nör dem släpper ny modell.

Dela på andra sajter

Samma med iphones.. imo kommer de aldrig några jättestora nyheter nör dem släpper ny modell.

Visst kommer de med jättestora nyheter. Den senaste försågs ju med andra kontakter än föregångaren så att man tvingas köpa en adapter för att kunna använda de tillbehör som finns. Det är väl en stor nyhet...? 😉

Dela på andra sajter

Visst kommer de med jättestora nyheter. Den senaste försågs ju med andra kontakter än föregångaren så att man tvingas köpa en adapter för att kunna använda de tillbehör som finns. Det är väl en stor nyhet...? 😉

Ja oj! De glömde jag.. haha. Asshole apple ^^ tycker synd om alla med iphones o massa tillbehör. Deplus en liiite störra skärm med en uppnösning inge normal människa i världen förutom appne skulle använda i förstahand.

Jag har själv en mac i studion och älskar den, menjag ogillar verkligen apple som företag.

Apple, det enda företaget som gör sina mobilkunder nervösa så fort de kommer en uppdatering.

Dela på andra sajter

borde ju Apple vara smarta och pumpa ut plattor för 5,000-10.000kr med OSX

Risken är ju helt klart att MS drar ifrån igen annars. Vilket jag för all del inte skulle sörja, Apple har inte direkt plockat välvillighetspoäng med alla sina totalt orimliga patent och stämningar.

Men jag tror dom är ute på fel spår. Att skapa och underhålla två helt separata OS och hoppas att utvecklare vill skriva program för båda (som dessutom ska kunna synka mellan OS:en) låter ju rent logiskt som en sämre idé än att ha samma OS, och sen skriva program med samma motor men olika GUI:n.

Dela på andra sajter

Varför blir det ALLTID vs-trådar när det pratas Apple produkter?

Det har väl inte blivit en vs-tråd? :S Jag tycker bara att Apple borde göra som MS och släppa plattor med full desktop OS, istället för en mindre Ipad.

Ni vet ju själva hur dem kommer presentera Ipad Mini, som en "ny revolutionerande produkt!", som vanligt 😉

Lets face it. Om du har en vanlig iPad och en iPhone.. varför skulle man då vilja ha en iPad Mini? Jag kan förstå om man inte har en iPad redan. Men c'mon. Men om dem DÄREMOT säger "nu kommer en 12" surfplatta med OSX Lion.. we give you "The MacPad"", DÅ skulle jag bli intresserad 🙂

För då kan jag installera Logic på den, köpa ett billigare usb-ljudkort och sitta och småpilla med musik on the go.

• Gilla 1
Dela på andra sajter

Det har väl inte blivit en vs-tråd? :S Jag tycker bara att Apple borde göra som MS och släppa plattor med full desktop OS, istället för en mindre Ipad.

Ni vet ju själva hur dem kommer presentera Ipad Mini, som en "ny revolutionerande produkt!", som vanligt 😉

Lets face it. Om du har en vanlig iPad och en iPhone.. varför skulle man då vilja ha en iPad Mini? Jag kan förstå om man inte har en iPad redan. Men c'mon. Men om dem DÄREMOT säger "nu kommer en 12" surfplatta med OSX Lion.. we give you "The MacPad"", DÅ skulle jag bli intresserad 🙂

För då kan jag installera Logic på den, köpa ett billigare usb-ljudkort och sitta och småpilla med musik on the go.

En MacPad hade jag också köpt. Utan att tveka! +1

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.