Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

För ett par år sedan använde jag en audio quanize-funktion i Cubase VST 3.7; man detekterade hitpoints och kvantiserade dem, varpå hitpointsen flyttades till närmaste slag och slicarna time-stretchades till att fylla ut utrymmet mellan.

Nu kör jag SX 2 och vill göra samma sak, men lyckas inte. Jag har kunsulterat manualen, men den är lite vag när det gäller audio quantize.

Några tips??

Annons
Postat
Hej!

För ett par år sedan använde jag en audio quanize-funktion i Cubase VST 3.7; man detekterade hitpoints och kvantiserade dem, varpå hitpointsen flyttades till närmaste slag och slicarna time-stretchades till att fylla ut utrymmet mellan.

Nu kör jag SX 2 och vill göra samma sak, men lyckas inte. Jag har kunsulterat manualen, men den är lite vag när det gäller audio quantize.

Några tips??

du kan dubbelklicka på audiospåret och sedan välja att detektera hitpoints på hela, eller en del av spåret. det fungerar ganska ok om man har trumloopar som man vill arbeta med, men det är ändå inte speciellt flexibelt, eftersom dessa sedan inte följer tempoändringar.

du får istället jobba med kommandona i audiomenyn och där skapa audioslices enligt hitpoints, justera dem efter takten och sedan använda close gaps.

ja, så har jag fått göra i sx2. sx3 skall ju ha bra/bättre stöd för att jobba med loopar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.