Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har investerat i ett Apogee Duet 2, jag är grymt nöjd.

Men det ända tråkiga är att jag vill kunna ansluta en extern mixer för att kunna mixa mina kanaler analogt.

Men eftersom det bara är två ingångar i kortet så innebär det att jag bara kan mixa två kanaler åt gånger?

Men vad händer om jag skulle komplettera med en mic preamp tex Focusrite OctoPre MK11

Den har ju 8 stycken ingångar och dom jag känner som använder sig av den preampen använder den till att micka upp trummor.

Är det en lösning att kompletera med en preamp för att kunna mixa fler ingångar?

tacksam för svar.

🙂

Annons
Postat

Hej

Nej det går tyvärr inte att koppla till en Focusrite Octopre till Duetten då den har enbart 2 analoga ingångar till skillnad från tex RME babyface

http://www.rme-audio.de/en_products_babyface.php

Som utöver de två analoga har 8 digitala ingångar via ADAT. Med den hade du kunnat koppla till en en Focusrite octopre.

Med vänlig hälsning

Postat

...Har för mig att man i Mac-världen kan koppla fler ljudkort till datorn samtidigt. I alla fall har jag sett Youtube-klipp när man använt tex Apogee one och nåt annat Apogee-ljudkort och spelat in med dessa samtidigt. Jag vet inte begränsningarna. Men en tanke skulle ju vara att tex koppla ett antal billiga Behringer 202-nånting som klarar två kanaler var. Kostar ett par hundra styck.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.