sinkadus (oregistrerad) Postat 6 mars 2004 Postat 6 mars 2004 Finns det nått alternativ till midi-gitarr,typ mickar man kan aplicera eller liknande som fungerar bra för midi inspelningar?
Mange Postat 6 mars 2004 Postat 6 mars 2004 Kolla in Nuton Musiciendoz. Jag testade det igår, fast bara med vanlig sångmick och min egen röst. Tänkte jag skulle försöka lira in en basgång på det sättet. Man får vara ruskigt tonsäker om man ska lyckas 😉 ...hmm... i kombination med någon autotune plug kanske det fungerar bättre än vad det gjorde för mig igår. Kör du med en gitarr isället för rösten så får du nog ett mycket bättre resultat.
StarCruiser Postat 6 mars 2004 Postat 6 mars 2004 Menar du alternativ till en "ren" MIDI-gitarr? Roland har en MIDI-pickup som heter GK-2A, som du sätter på vilket Gitarr som helst. Den kopplas sedan till någon av Rolands gitarrsyntar, som sedan kan skicka MIDI. Jag tror dessutom att Roland släppt några nya varianter också, men det har jag ingen koll på.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.