Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej!

Tror inte att jag behöver beskriva hur viktigt det har blivit nyligen att sälja sig själv och kunna såna saker som egentligen har inget med musik o göra. Det första arrangören på ett eventuellt spelställe frågar - hur kommer du att marknadsföra dig själv? man kan ju alltid säga Facebook, men det börjar bli mindre och mindre facebook erbjudanden som folk takar ja till.

Har man ett band, då måste ju man antingen vara manager själv eller så ska man hitta någon annan att sälja bandet till publiken på nått sätt. Men just det första steget att ta är väldigt svårt tycker jag.

Hur ska man hitta någon som är intresserad i musiken man gör (med utgånspunkt att musiken är bra såklart)? Manager? Musikförlag? Bokningsbolag? alla dom vill se artisten som har redan lärt sig att marknadsföra sig själv..men hur ska man göra första steg? Är der någon som har några tankar?

Annons
Postat

Var ute och spela och harva. På så vis bygger du dig ett kontaktnät. Det är en bra början.

Postat

Släng upp musiken på forum. Exempel Gearslutz eller Cubaseforumet. Själv blev jag kontaktad av en levande legend för nåt år sen efter att jag postat en på på cubase forumet. Slutade med att han hjälpte till att rätt människor kom i kontakt med mig och dom lirade in låten för deras platta.

Nu kom låten aldrig med på skivan då den sorterades ut i sista stund av skivbolaget men ändå ^^

Rätt folk hänger på forumen runt om i världen dom också ^^

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.