kenjoswe Postat 13 oktober 2012 Postat 13 oktober 2012 Hej, Jag funderar på att skaffa Live men vilken version? Tänkte använda Live med midikontrollenhet tillsammans med gitarr och mjukvaruförstärkare. Antingen skaffar jag AmpLion eller Abletons Live Amp. Det blir ungefär samma pengar. VST-synthar har jag redan sedan tidigare. (Kontakt, Massive m fl) Men hur låter Amp-modulen? Vad jag sett från bilder ser den dessutom ut att ha ganska få möjligheter att påverka ljudet. Kent J.
Die Hard (oregistrerad) Postat 13 oktober 2012 Postat 13 oktober 2012 Finns redan så gott om gratis ampsims som oftast är bättre än de kommersiella.
Taus Postat 13 oktober 2012 Postat 13 oktober 2012 Tycker Amp låter fint. Det är en multiförstärkarsimulator som tillsammans med Cabinet kan skapa trogna stärkarmickningar. Tillsammans med andra effekter i ett Instrumentrack så kan det vara riktigt kraftfullt. Dock så kan man som sagt hitta mkt freeware som håller bra klass.
Elephanttea Postat 20 oktober 2012 Postat 20 oktober 2012 tycker att det låter från ok till så där. använder ReValver, och det är fan skillnad.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.