Erik Carlsson Postat 9 oktober 2012 Postat 9 oktober 2012 Hej, Är ganska ny med logic efter att ha övergått från FL studio. Har till att börja med en generell fråga: Är det okej att göra sidechain med logics egna compressor eller ska man köpa en tredjeparts compressor? Om logics egna funkar utmärkt kommer här min fråga. Jag har följt olika guider för hur man skapar en sidechain i compressorn och lyckas få till det bra. Problemet är dock att i de bitarna i låten där jag har sidechain blir volymtopparna mycket lägre än där jag inte har sidechain och lyckas inte få så att volymtopparna är desamma oavsett om sidechain är "aktiverat" eller inte. Hur löser jag detta? Har någon tips på guide där någon förklarar grundligt hur compressorn fungerar?
BluesBoy Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Logics kompressor funkar alldeles utmärkt. Vet inte om jag hänger med helt om ditt problem, men här kanske du kan få lite info om Logics kompressor som hjälper dig på traven: http://www.youtube.com/results?search_query=logic+compressor+tutorial&oq=logic+compressor&gs_l=youtube.1.0.0l2j0i5l2.53708.53708.0.55737.1.1.0.0.0.0.51.51.1.1.0...0.0...1ac.1.6ST51moc4nw
D200 Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Att ställa den på PEAK istället för RMS till att börja med tycker jag funkar bäst. Sen får du väl ställa release så att du får tillbaka volymen liksom efter komprimeringen och kanske parera lite med makeup-gain....
Erik Carlsson Postat 11 oktober 2012 Trådstartare Postat 11 oktober 2012 Tack för svaren! med lite mer kött på benen kring compressorn lyckades jag 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.