Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag undrar om fÄr heta vad som helst nÀr man slÀpper musik. Jag har fastnat för ett namn frÄn en av karaktÀrerna i Final Fantasy-serien och tÀnker, skulle Square Enix i det hÀr fallet, bli sura pÄ mig ifall jag tjÀnar pengar pÄ min musik och anvÀnder mig av det namnet som artistnamn?

Annons
Postat

...Har för mig Disney After Dark rÄkade ut för problem med Disney och döpte om sig till D.A.D. Bandet S.P.O.C.K. har ocksÄ punkter i namnet. Kanske rÀttighetsproblem hÀr ocksÄ.

Börjar du tjÀna pengar sÄ Àr kanske inte det Àr vÀrdens bÀsta lÀge att behöva byta namn.

Postat (redigerat)

Det kan de nog bli... Danska bandet DAD kallade sig först Disneyland After Dark, men det fick de inte heta för Disney, om det gick till rÀttssak vet jag inte.

Om du Àndrar stavningen lite grann i det tÀnkta namnet kanske de inte kan sÀga nÄt...

EDIT

Haha, tre som skrev samma sak samtidgt!

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Jesper Binzer var med i nÄn rockgrupp som slÀppte en cover "A horse with no name"...har för mig att dom vart tvungen att Àndra sitt namn pga av nÄn stor firma!?

Postat

Vad snackar ni om? Min farsa har aldrig bytt namn?! â˜ș NĂ€rĂ„, men tack sĂ„ mycket för svaren hörni! Vad jobbigt det Ă€r att man mĂ„ste spendera halva livet med att fundera ut "vĂ€rldens bĂ€sta namn som kommer raketstarta min karriĂ€r och göra mig oĂ€ndligt rik"...

Postat

För den som Àr nyfiken sÄ drog jag faktiskt ivÀg ett mail till Square Enix, och fick ett ganska lÄngt svar som kortfattat sa Nej, du fÄr inte anvÀnda namnet.

Postat

Eller som min fd chef brukade sÀga: Det Àr lÀttare att fÄ förlÄtelse Àn tillÄtelse. 126fs2276022.gif

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.