Jump to content
Annons

Vaffö blir det på detta viset? Försöker installera GA2

Recommended Posts

Perew (oregistrerad)
Postat

Jag har Groove Agent 2 som jag brukar använda någon gång ibland, efter att uppdaterat datorn kan jag inte installera den. Jag har ju licensen på nyckeln och även installerat GA1 som krävs för den uppdatering jag köpte av Claes för några år sedan. Någon som har en hint?

GA2mupp.JPG

• 2 veckor senare...
Annons
Postat (redigerat)

Du förtäljer inte vilket operativ det är och inte heller vilken version av GA du visar på bilden.. Kör du Windows 7 så kan liknande problem bero på att du inte kört installationen som Administratör.. många skitfel som kan uppstå p.g.a det.

Har du uppdaterat Syncrosoft mjukvaran? jag tror inte problemet är så svårt att lösa om jag tror att det är som jag tror 🙂

Redigerat av Lundin
Perew (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag kör XP det är alltså GA 1 som är installerad vilket krävs för att köra denna uppgradering. Jag har kollat på nätet och det är flera som inte kan använda sig av denna speciella uppgradering. Min teori är att det är en bugg i uppdateringsprgrammet som gör att den inte hittar katalogen där GA1 är installerad. Jag släpper detta nu, låten är nästan klar och jag orkar inte slösa energi på sånt här. Jag brukar använda GA väldigt sällan men ibland är den verkligen suverän och visst är det är irriterande att inte kunna installera en uppdatering jag betalat för även om det var typ 6 år sedan.

GA2muoo069.jpg

Redigerat av Perew
Postat

En chansning gör en mapp på C: som heter

Program Files (x86)

obs mellanrum och stor bokstav, ev svensk variant.

Och installera GA1 där.

Som sagt en chansning.

Perew (oregistrerad)
Postat

Ska testa detta! Tack för svaren! 🙂

Postat (redigerat)

Har du gjort det här som stod i deras FAQ?:

Problem with Groove Agent 2 - update serial number

If you you are getting an error message while installing the Groove Agent 2 update, starting that no previous version (Groove Agent 1) is installed, please restart the installation and replace the 4th digit of the serial number by a "0" (zero) when entering it again: xxx0xxxxxx

This information applies to the GA2 update version only, the full version of GA2 is not affected.

Redigerat av Lundin
Perew (oregistrerad)
Postat

Har du gjort det här som stod i deras FAQ?:

Problem with Groove Agent 2 - update serial number

If you you are getting an error message while installing the Groove Agent 2 update, starting that no previous version (Groove Agent 1) is installed, please restart the installation and replace the 4th digit of the serial number by a "0" (zero) when entering it again: xxx0xxxxxx

This information applies to the GA2 update version only, the full version of GA2 is not affected.

Tackar så jättemycket nu är det installerat och klart! 🙂

Postat (redigerat)

Haha.. så det var det som var felet? Grattis!

...och då blev det inte så mycket städat hemma hos dig dag alltså 😄

Redigerat av Lundin
Perew (oregistrerad)
Postat

Haha.. så det var det som var felet? Grattis!

...och då blev det inte så mycket städat hemma hos dig dag alltså 😄

Tack ! Det är inte alla problem man kan lösa genom att byta ut en 4 mot en nolla.

Jag är ju ungkarl så städa kommer långt ned på listan 😊.

Nu kan jag färdigställa låten utan att störa mig på det här och det är skönt, stort tack!

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.