Jump to content
Annons

Köpte en "Drum samples-kit", hur kan jag använda de på bästa sätt?

Terror

Recommended Posts

Hejsan.

Jag köpte nyss ett sample-kit med de officiella memphis may fire-trummorna. När jag väl fick ner det, och packade upp dem så var de en hel drös med samples!

Se bild: http://tinypic.com/r/2ight9y/6

Som ni ser så är de svinmånga. Det är ju olika velocitys, alltså olika hårt slagna samples. Och i snare-mappen, finns det en undermapp som heter "big", där ligger ca 20 till med bara rumseko ect.

Hur ska jag göra för att använda dem här på bästa sätt? Är van vid steven slate, men ville ha lite nya fräsha samples. Jag använder en MIDI-keyboard för alla mina trumspår. Hur skulle ni göra?

Dela på andra sajter

Annons

.nki är en kontakt-fil. Du behöver alltså kontakt för att ladda in de färdiga samplerpatcherna om du inte vill mappa upp allt själv.

kontakt har jag. Alltså jag är ju inte dum, jag fattar ju att man kan använda tex exs24 och bara placera ut alla wave-filer. men jag undrade just de här med velocityn, hur de funkar på bästa sätt.

Dela på andra sajter

Ja det finns väl något som hette typ round rubin... eh eller nåt sånt. Va ett jävla meck.

Velocity lägger man väl i lager på något sätt.... sen de olika slagen grupperade i rubin.. roubin... ja du ser min kunskapsnivå på detta.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.