Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har just installerat mitt nya focusrite Scarlett2i2 på min macbook.

När jag väljer scarlett2i2 för ljud ut och in i systeminställningar så står det att Den valda enheten saknar reglage för ljud ut/in

Vad gör jag nu?

Annons
Postat

Systeminställningar syftar på volymreglaget. Du får höja och sänka volymen med rattarna på ljudkortet istället. Har samma ljudkort och mac så om du har fler frågor kan jag försöka svara 🙂

Postat

Men det verkar som om ljudvågorna från mikrofonen går in i ljudkortet, men inte i datorn!

Postat

Men det verkar som om ljudvågorna från mikrofonen går in i ljudkortet, men inte i datorn!

Hur ser inställningarna ut i Scarlett MixControl?

Hur ser ljudkortsinställningarna ut i ditt inspelningsprogram?

PS. Avsluta ditt program innan du ändrar inställningarna i Scarlett MixControl.

Postat

Var hittar jag inställningarna i scarlett MixControl?

och var hittar jag ljudkortsinställningarna i logic?

Det här låter säkert korkat, men jag har aldrig installerat ett ljudkort tidigare.

Postat

Nu har jag fått ordning på ljudkortsinställningarna i logic tror jag. mikrofonen ger utslag, men det hänger sig, och jag får följande budskap:

Error while trying to synchronize audio and MIDI.

Saple rate 40541 recognized. Check conflict between logic epress and external device

Jag kan inte lyssna på ljudet och får ingen medhörning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.