oioioi Postat 2 oktober 2012 Postat 2 oktober 2012 Jag har letat runt överallt, även i dokumentationen, men finns det verkligen ingen mono-knapp till vanliga "stereo-out"? (Jag vill kunna skifta snabbt och enkelt mellan att lyssna i stereo och i mono, inget svårare än så...?)
joachime Postat 2 oktober 2012 Postat 2 oktober 2012 Du kan ladda hem t ex Voxengos plugg MSED gratis och ställa den att bara spela upp mid-signal. I praktiken blir funkar det som en monoknapp. Bypassa pluggen för att lyssna i stereo.
Claes Holmerup Postat 2 oktober 2012 Postat 2 oktober 2012 Du kan lägga in pluggen Stereo Enhancer (finns bland Spacial+Panner i pluginlistan) som en insert på mastern, så kan du ha mono aktiverat i pluggen och växla mellan mono och stereo med bypass-knappen. Ett annat alternativ är att du använder Control Room och aktiverar Right strip, så får du upp knappar för att välja mono eller stereo.
HoboRec Postat 2 oktober 2012 Postat 2 oktober 2012 Controll Room brukar jag använda. Smidigt. I menyn Devices->Control Room
pme (oregistrerad) Postat 2 oktober 2021 Postat 2 oktober 2021 5 hours ago, Teflon said: BUMP! Hur lyssnar man i Mono med Cubase 10,5? 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.