SadamJR Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Här är en länk till Expressens webtest i ämnet. Jag hade 17 rätt av 20. http://www.expressen.se/noje/musik/vad-kan-du-om-musiken-fran-70-talet/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Blev bara 14 här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Blidde 15. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 8 hmm....fel frågor. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Ok...ska in och dominera...hm, hoppas jag! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Ok...ska in och dominera...hm, hoppas jag! 😛 Visa var skåpet skall stå!Jag fixade i alla fall Alice Cooper frågan. Får jag fortsätta samarbetet då? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 (redigerat) 18 av 20 om det nu är intressant, tycker såna här grejor är rätt trista ärligt talat, handlar om ytliga tendenser & frågor som icke berör det "äkta" 70-tlaet för mig... är det nån här som vet vilka Captain Beyond var eller Pentangle eller Lucifer's Friend eller Zamla eller underbara Merit H...??? Redigerat 29 september 2012 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 29 september 2012 Trådstartare Dela Postat 29 september 2012 18 av 20 om det nu är intressant, tycker såna här grejor är rätt trista ärligt talat, handlar om ytliga tendenser & frågor som icke berör det "äkta" 70-tlaet för mig... är det nån här som vet vilka Captain Beyond var eller Pentangle eller Lucifer's Friend eller Zamla eller underbara Merit H...??? Men ändå kunde du inte låta bli. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Ajaj...15 rätt! Slarvade bort Cooper...tänkte att muscle kom ju året efter Billion som jag visste var -73...men då släpptes ju bägge plattorna. Ungefär som Thin Lizzy och KISS man dammade iväg två plattor per år...och det är ingen skit heller. Och andra sidan så var Bonnie på ren uteslutning. Men vad har en film från -96 med 70-talet att göra!? chansade fel! Du är grym Florian...därför du öser ur det så många grymma låtar med 70-talsfeeling här på forumet!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Jävla skit, harvade igenom frågorna på telefonen, trycker"visa resultat" och hamnar åter på fråga ett?? Troligen fick jag full pott, ja det säger vi! 20/20!! Slå det, LOOSERS! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Kunde 3, fick med slumpens hjälp rätt på 8. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 29 september 2012 Trådstartare Dela Postat 29 september 2012 Kunde 3, fick med slumpens hjälp rätt på 8. 2 rätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 (redigerat) 2 rätt? hur tänkte du nu? 😕 edit: jaha, nä jag menar alltså antal rätt, numret på frågorna har jag glömt Redigerat 29 september 2012 av Fidden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 29 september 2012 Trådstartare Dela Postat 29 september 2012 hur tänkte du nu? 😕 edit: jaha, nä jag menar alltså antal rätt, numret på frågorna har jag glömt Ja då så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Trodde jag skulle fixa de flesta men det bidde bara 12 rätt för mig 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoadToNever Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 12 av 20(född 1987) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Trodde jag skulle fixa de flesta... Ja, den villfarelsen hade jag med, hehe. Känns nästan pinsamt dåligt, men va' f-n...är det fel frågor så är det ju, eller? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 (redigerat) "Imponerande" 10 rätt för min del... 😉 Flera vilda gissningar och till stor del helt fel genre för att det skulle ha intresserat mig det minsta när det begav sig... Redigerat 29 september 2012 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 11 rätt! Jag är bäst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 "Imponerande" 10 rätt för min del... 😉 Flera vilda gissningar och till stor del helt fel genre för att det skulle ha intresserat mig det minsta när det begav sig... Äh..vilken genre då!? Var du inne i The Meters .....Curtis Mayfield-trräsket eller!? Fan, Claes var inte så jobbig nu, hehehe! Jag tänker köpa ett bra OH-stereopar av dig till JUL...sabba inte det nu med nån jävla SOUL-musictjaffs, hehe! 😆😎 SKÅL! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 12 av 20(född 1987) Skitdåligt!!! Just kidding...kul att du har smaken för det goda. Finns egentligen bara en business som gått framåt i min smak och dom har alltid varit innovativa och det är porrbranchen! Allt är snyggare nu...rakade...etc, etc. Men bilar...alla var coolare förr, choppers/bågar, coolare förr, hockey, bättre förr. ...shit...kom på en grej...matlagning bättre nu!!! Radera detta inlägg, jag var ute och bikade! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 18 av 20 om det nu är intressant, tycker såna här grejor är rätt trista ärligt talat, handlar om ytliga tendenser & frågor som icke berör det "äkta" 70-tlaet för mig... är det nån här som vet vilka Captain Beyond var eller Pentangle eller Lucifer's Friend eller Zamla eller underbara Merit H...??? Hmm Lucifer's Friend har jag bara hört nämnas någon gång då och då. Lät bra. Måste lyssna på flera av deras låtar. Lyssnade på andra i högra sidan på tuben och en bra gammal hårdrocklåt som jag aldrig vetat vem som gjorde den fann jag, Dust och låten Suicide. 🙂 Måste höra mera av dem också. Pentangle har några bra låtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Finns egentligen bara en business som gått framåt i min smak och dom har alltid varit innovativa och det är porrbranchen! Allt är snyggare nu...rakade...etc, etc. He, he ☺️ Håller med dig där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Du är grym Florian...därför du öser ur det så många grymma låtar med 70-talsfeeling här på forumet!? Därför du öser ur det...??? menar du inte ur mig eller, säg till så skall jag ladda upp lite skit som pumpar 70-tal, mig veterligen har jag inte lagt upp ett enda piss men guida mig hur man tar fr CD så får du höra*** Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 16 av 20 här. Disco! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Ska prova jag å snart. Jag brukar aldrig komma ihåg nåt... O 70-talet är alldeles för modernt för att jag ska lagt det på minnet, modernt plojty det mesta. Förutom Bee Gees, de var bäst då. De kom från rymden. Aliens på riktigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 17 av 20. Du och jag Sadam. Du och jag. Håller med aRocker. Vad har en 90-talsfilm med 70-talet att göra? Ett mått på hur genuint intresserad av 70-talet den som skapat testet egentligen är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 14 rätt.. Trodde jag hade fler fel. Årtalen fick jag chansa på, de var svårast. Jag gissade rätt på klubben där Ramones slog igenom. Eller oxå sitter det nånstans där inne i hårddisken... Tommy Nilssons band kunde jag inte, vem fan kommer ihåg lättölsreklam? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Du fick 13 rätt svar på 20 frågor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Filip95 Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 9 rätt! 😎 Skyller på att jag inte var där... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.