Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Undrar lite vad jag kan göra för att få bort ett knäpp/glitch/sprak som uppstår?

Jag har en låt där det först är intro med en synth, sen efter en stund så kommer trummorna in och första ljudet sprakar alltså till för att sen låta som det ska. Förstår inte varför. Har testat olika buffer sizes men det hjälper inte.

Är det nån inställning jag kan göra?

Tacksam för svar.

Annons
Postat

Säker på att det inte slår över nollan på master out då ("mätaren lyser rött")?

Just percussiva ljud kan lätt överraska när det gäller nivåerna.

Postat (redigerat)

Kan nämna att trummornas master level börjar på noll och stegras och ändå så knäpper det till. Ingen kompressor på. Har testat med min primära ljuddrivrutin, samt asio4all som jag har för att köra Pro Tools, men det blir samma grej.

Testade att exportera introt för att se om ljudet va kvar i wav-format, och det var det 🙁 Det är inget ljud som krockar eller nåt så jag förstår inte alls.

Redigerat av Vertigood
Postat

Är det okej om du skickar reason-filen till mig så kan jag se efter vad det är?

Du kan skicka i PM om du inte vill posta filen publikt.

Postat

Är det okej om du skickar reason-filen till mig så kan jag se efter vad det är?

Du kan skicka i PM om du inte vill posta filen publikt.

Det kan jag absolut göra. Gör det imorgon. Tack.

Postat

Skriv gärna vad ni kommer fram till för är det inte buffer, en compressor eller distorition så är jag nyfiken på vad det kan vara. För min första tanken var stenhård komprimering med lång release som överlappar nästa sampling och attack som släpper igenom lite attack på första slaget.

Postat

snCtF.jpg

Automationen av trummaskinens mastervolym börjar i samma takt som trummorna och glitchtickandet du hör är p.g.a. regeln inte hinner sjunka tillräckligt snabbt.

Backa startpunkten för automationsklippet så sänks volymen innan trummorna kickar igång, istället för samtidigt som trummorna börjar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.